100 mesures essencials per a uns serveis públics feministes

La Conferència de la Dona d'UGT Serveis Públics, Essencials: serveis públics feministes per a avançar, celebrada els dies 15 i 16 de març de 2022 a Madrid conclou amb un full de ruta de 100 mesures essencials per a uns serveis públics feministes.

Des de cada centre de treball, UGT Serveis Públics, contribuïm cada dia perquè els serveis públics siguin una eina per a la construcció de la igualtat efectiva de dones i homes, així com per a l'eliminació de qualsevol mena de discriminació i violència.

Amb aquest objectiu, la Conferència de la Dona, com a espai de trobada i formació per a 250 persones de tot l'estat d'UGT Serveis Públics, ha abordat el paper dels serveis públics en el context actual i la necessitat d'una mirada feminista per a la seva gestió, la importància dels treballats de cura per al desenvolupament social i els recursos necessaris per a garantir la seva qualitat, la necessitat de respostes integrals i coordinades per a acabar amb la xacra que suposa la violència masclista i el paper de les dones en els canvis socials actuals.

A més, aquesta Conferència de la Dona ha estat un espai de reconeixement per a la labor que dia a dia realitzen el conjunt de treballadores i treballadors dels serveis públics per al desenvolupament de la societat. S'ha dut a terme un homenatge i s'ha fet lliurament d'un reconeixement a les treballadores d'ajuda a domicili i cures per la seva labor i contribució per a fer avançar a la societat feia la igualtat efectiva de dones i homes.

Els serveis públics, les empleades i empleats públics, sostenen sectors imprescindibles per al desenvolupament de la societat, i per això en la Conferència de la Dona conclou amb el compromís de treballar per a fer realitat la igualtat d'oportunitats. Per a contribuir a construir uns serveis públics feministes per a avançar es treballés cada dia per aconseguir que les 100 mesures concretes que se centren en 10 eixos de treball i que dibuixen un full de ruta siguin una realitat.

Pots descarregar-te 100 mesures essencials per a uns serveis públics feministes AQUÍ

Más en esta categoría: « 8M dia de la dona