El pla estratègic de la Secretària de Dona i Polítiques Socials d'UGT Serveis Públics aposta per consolidar la seva Xarxa d'Agents d'Igualtat Destacado

Les Secretàries de Dona i Polítiques Socials d'UGT Serveis Públics de tota Espanya es reuneixen a Segòvia els dies 13 i 14 d'octubre amb l'objectiu consolidar les estratègies per a *transversalitzar la igualtat en la federació i en els serveis públics on hi han participat 3 companyes d'UGT Serveis Públics Illes Balears.

Dins de l'activitat formativa Estratègies de comunicació per a l'acció sindical i la negociació col·lectiva, emmarcat dins del Pla de Formació dirigit a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva i el dialogo social en l'àmbit de les Administracions Públiques, s'ha definit el Pla Estratègic de la Secretària de Dona i Polítiques Socials d'UGT Serveis Públics.

La trobada ha partit de l'anàlisi dels desafiaments que les Secretàries de Dona i Polítiques Socials troben dia a dia en els centres de treball. Tenint en compte el context social actual, s'han plantejat les necessitats, els obstacles així com les oportunitats existents per a aconseguir la igualtat efectiva en els serveis públics.

Amb l'objectiu de concretar les prioritats en l'acció sindical en matèria d'igualtat, s'ha comptat amb la participació de Matilde Fernández i Rita Alarcón. Matilde Fernández, política, sindicalista i feminista d'UGT, ha reflexionat sobre la importància de l'acció sindical i la negociació col·lectiva per al canvi social. Per part seva, Rita Alarcón, psicòloga i psicoterapeuta, ha plantejat propostes per a enfortir les estratègies personals i col·lectives per a la transformació de les organitzacions.

Amb la finalitat de millorar condicions laborals de les persones treballadores, conscients de la urgència d'augmentar els recursos econòmics i humans que s'han d'invertir per a garantir la igualtat, el Pla Estratègic aposta per enfortir la formació i la capacitat d'intervenció en els centres de treball a través de consolidar la Xarxa d'Agents d'Igualtat de la federació.

A través del Pla Estratègic i la Xarxa d'Agents d'Igualtat s'impulsarà que la igualtat aquest en el centre de l'agenda sindical.