MESA TÈCNICA DEL 6 D’ABRIL DE 2022 SOBRE LA TEMPORALITAT I ELS PROCESSOS D’ESTABILITZACIÓ. Destacado

La UGT Ensenyament ha par1cipat aquest dimecres 6/04/2022 a la Mesa Tècnica d’Educació, on s’han tractat aspectes relacionats amb els processos d’estabilització derivats de la Llei 20/2021 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en el sector públic, i de la modificació del RD 276/2007 que estableix el Reglament d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos docents. Des de la UGT Ensenyament sempre hem demanat l’adaptació del procés selec1u, convocat per enguany, a les modificacions norma1ves citades anteriorment. Això permetria establir processos selec1us més assequibles i justos per a tots els opositors. D’altra banda, consideram necessari cercar vies d’estabilització per aquells docents que duen més anys dins l’Administració i han pa1t la manca de convocatòries de processos selec1us o convocatòries infradotades. Per adaptar-se a la normativa, la Conselleria d’Educació ha d’identificar les places que compleixen els requisits necessaris per formar part dels processos selectius derivats de l’aplicació de la Llei 20/2021 i la modificació transitòria del RD 276/2007.

Aquests requisits són:

• Places estructurals ocupades de forma continuada per interins amb anterioritat a l’1/01/2016 (concurs de mèrits), segons estableixen les disposicions 6a i 8a de la Llei 20/2021.
• Places estructurals ocupades de forma continuada per interins almenys els tres anys anteriors al 31/12/2020 (concurs oposició), segons estableix l’article 2 de la Llei 20/2021.
• Que no s’hagin cobert per funcionaris de carrera a partir del 31/12/2020.
• Places amb dotació pressupostària.

Per a més informació descarrega't l'UGT Ensenyament adjunt a aquesta notícia