UGT ENSENYAMENT EXIGEIX EL MÀXIM NOMBRE POSSIBLE DE PLACES AL PROCÉS D'ESTABILITZACIÓ Destacado

UGT ENSENYAMENT ha rebut els darrers dies multitud de correus d'afiliats i simpatitzants amb relació a les MESES SECTORIALS D’EDUCACIÓ convocades per tractar els processos d’estabilització que es produiran ben aviat, volem fer-vos arribar els següents aclariments

1- La UGT ENSENYAMENT no només exigeix que entrin en aquest procés totes les places que compleixen els requisits establerts per la Llei 20/2021, sinó que ja va denunciar, en anteriors meses, que la convocatòria de juny de 2022 d’oposicions “ordinàries” era precipitada i pretenia esquivar l’aplicació de la nova legislació (Ensenyament informa del 22/11/2021).

En aquest sentit, compartim les demandes del contingut d’aquests correus: VOLEM QUE SURTIN TOTES LES PLACES QUE COMPLEIXEN ELS REQUISITS LEGALS, DE FORMA TRANSPARENT (CLASSIFICADES PER COSSOS I ESPECIALITATS).

2-Entenem que les xifres aportades en la MSE del dia 6/04/2022 i les que apareixen a la convocatòria de la MSE del 13/04/2022 no són definitives i estan subjectes a modificació. Així ho indicàrem al resum de la MESA (Ensenyament informa). Cal recordar que el termini per publicar el nombre definitiu de places acaba l’1 de juny de 2022.

3- Pel que fa a la justificació del desquadrament a FP, no ens sentim interpel·lats. Des de la UGT Ensenyament no s’ha fet aquesta anàlisi vinculada al pas del grup A2 a l’A1.

4- En relació amb el paper dels sindicats a les MSE entenem que hauríem de tenir la possibilitat d’establir una negociació real. Malauradament, no és la percepció que tenim per part de la Conselleria. És pública i notòria la poca predisposició a negociar de veres per part del Sr. Conseller. No seria la primera vegada que s’aprova sense acord una resolució, i es fa servir el “prèvia negociació de la Mesa Sectorial d’Educació” com un embut per on passar-ho tot. No ens agrada i així ho hem manifestat i denunciat, en el seu moment, com una vulneració al dret a la negociació col·lectiva per part dels sindicats.

(*) Descarraga't l'UGT Ensenyament INFORMA annex a aquesta notícia per a més informació.