RESUM DE LA MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ DE DIA 17 DE GENER DE 2022

En primer lloc, des d’UGT Ensenyament, volem agrair-vos a tots els afiliats i afiliades que ens hagueu fet arribar informació sobre el funcionament dels centres en aquest inici de trimestre caòtic. Ha estat una informació molt valuosa per a poder traslladar a l’administració les inquietuds i dificultats que heu hagut d’encarar. Som conscients de l’esforç que docents i equips directius heu realitzat, una vegada més, per pal·liar les mancances que pateix el nostre sistema educatiu, agreujades i posades de manifest per la situació epidemiològica que patim.

La Mesa Sectorial d’Educació, ha tingut com a punts de l’ordre del dia els següents:

1. Esborrany de proposta d’acord pel qual s’estableixen mesures extraordinàries i transitòries per afavorir la conciliació laboral i familiar del personal docent no universitari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  2. Permís especial per quarantena.
  3. Informació sobre les substitucions.

Mesures per afavorir la conciliació laboral i familiar del personal docent no universitari.  Permís especial per quarantena.

Des d’UGT Ensenyament valoram positivament, com ja férem en el seu moment, l’existència de mesures encaminades a la conciliació laboral i familiar, i l’existència d’un permís especial per quarantenes. La situació epidemiològica en la que ens trobam en aquests moments així ho requereix. Tanmateix entenem que la conciliació laboral i familiar no pot recaure única i exclusivament en els docents. És necessària una política decidida en aquest sentit. Hem reclamat que aquest permís sigui entès com a un deure inexcusable i tengui un caràcter retribuït. Per aquest motiu el nostre vot ha estat en contra.

En el cas del permís per a la reducció de jornada al 50% per atendre un fill menor de 12 anys, o una persona que per raons d’edat, accident, malaltia o discapacitat no pugui valer-se per sí mateix i no desenvolupi activitat retribuïda, consideram que l’horari de reducció l’ha de triar l’afectat i no estar supeditat a l’equip directiu o al departament d’inspecció educativa.

Informació sobre les substitucions.

La Conselleria ens ha informat de la creació d’un grup especial de docents de secundària per a substitucions COVID. Estarà format per docents d'àmbit sociolingüístic i cientificotècnic. Ens sembla encertat aplicar aquest model per agilitzar les substitucions, però no entenem per què no s’havia previst amb anterioritat. Cal recordar que aquest sistema de substitucions ja estava en funcionament a Infantil i Primària.