UGT redobla les denúncies davant Inspecció per la ineficàcia del conveni autonòmic d'escombraries per a frenar la precarietat del sector Destacado

UGT Serveis Públics redobla la seva acció de denúncia davant Inspecció de Treball després de la signatura del conveni autonòmic de recollida i neteja viària per no establir les eines adequades per posar fi a la precarietat actual.

En una primera incursió, el sindicat ha denunciat a múltiples contractes del sector per la no aplicació del Salari Mínim (SMI) i incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals.

Aquestes contractes venen incomplint l'aplicació del SMI en les seves categories inferiors. Cal destacar l'última actuació de l'autoritat laboral sobre SMI, la qual va aplicar el criteri obtingut per un procés judicialitzat des d'UGT en una contracta del sector, fent extensible l'assoliment sindical que no va reconèixer l'empresa.

En matèria de prevenció de riscos laborals, el sindicat basa la seva reivindicació en l'aplicació i reconeixement dels riscos biològics en aquest sector, entre altres matèries, reivindicació que no va ser compartida durant la negociació del conveni autonòmic.

Des d'UGT, s'han presentat múltiples denúncies perquè siguin esmenades condicions tan bàsiques com la instal·lació de vestuaris dignes en els centres de treball, dotar les instal·lacions de les dutxes i lavabos necessaris. Des del sindicat ens sembla demencial, que una reivindicació tan primària com un lloc on realitzar les seves necessitats fisiològiques durant la jornada laboral d'un peó de neteja viària, no tingui resposta actualment.