El Sector d’Ensenyament de FeSP-UGT reclama a la Mesa de Personal Docent no Universitari la regulació del teletreball per al professorat

Dia 19 de maig es va reunir la Mesa de Personal Docent no Universitari presidida pel Secretari d’Estat d’Educació i Formació Professional, Alejandro Tiana, per abordar les previsions en el procés de desescalada en les diferents fases i l’obertura dels centres educatius, així com els plans de contingència davant els possibles escenaris per a l’inici de curs escolar.

El Sector d’Ensenyament de FeSP-UGT ha insistit en prioritzar els criteris sanitaris i la protecció de la salut de l’alumnat i dels treballadors i treballadores de l’Educació davant de qualsevol actuació que es prevegi  en els centres educatius.

Entre les prioritats que el sindicat ha plantejat hi ha la revisió de les condicions laborals en què els docents tornen als seus llocs i la necessitat d’una regulació en el teletreball, ja que els canvis en la forma de treball requereixen una regulació.

UGT ha manifestat la necessitat d’un major esforç pressupostari per abordar les necessitats del sistema educatiu. A més, s’hauran d’abordar altres qüestions com el reforç de les plantilles que permetin atendre les necessitats de l’alumnat per a garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats, planificar l’organització i adequació d’espais, la revisió dels continguts que permetin       una adaptació dels currículums, la utilització de noves metodologies adaptades a l’ensenyament a distància, la revisió dels sistemes d’avaluació de l’alumnat i un pla de digitalització de suport a les famílies i al professorat ….

Per això, reclamem la negociació a la Mesa Sectorial del Personal Docent no Universitari en paral·lel al grup de Treball que crearà el Ministeri en coordinació amb la Conferència Sectorial, per debatre totes les qüestions pendents amb l’objecte de poder debatre els aspectes bàsics que està demandant la comunitat educativa.

El secretari d’Estat d’Educació i Formació Professional ha plantejat una sèrie de temes que poden ser l’inici de futures reunions i dels que ens ha sol·licitat propostes i aportacions com:

• Organització escolar adoptada a la pandèmia (mesures sanitàries, higiene en els centres, espais i recursos …).
  • Organització curricular i programació didàctica.
  • Dotació tecnològica.
  • Pla de reforç de la competència digital (formació del professorat…).
  • Pla tutorial d’educació a distància.

Des del Sector d’Ensenyament de FeSP-UGT confiem que aquesta reunió sigui l’inici de la negociació amb els representants del professorat, amb l’objectiu de trobar solució a totes les qüestions que fins a la data segueixen preocupant als/les treballadors/es de l’ensenyament.