UGT Ensenyament exigeix a la Conselleria d’Educació màxima transparència i més voluntat real de negociar l’inici de curs

El sindicat considera fonamental i prioritari garantir la seguretat de l’alumnat i del personal educatiu en els centres.

La UGT apel·la a l’unitat sindical i no descarta cap dels escenaris depenent de dels esdeveniments.

Davant les noves mesures plantejades per la Conselleria de cara a l’inici de curs 2020-2021 UGT ENSENYAMENT vol manifestar el següent:

En primer lloc aclarir i posar en relleu que el nostre sindicat va ser la primera organització sindical que va apostar clarament per l’escenari de la presencialitat en els centres educatius, però exigint el màxim de garanties sanitàries per a l’alumnat, pares i personal docent i no docent adscrit als centres, per així evitar que aquests es convertissin en un focus de contagi.

Per part de la UGT treballarem per un inici de curs el més segur possible, com sempre hem fet. Com a sindicat de classe, si la Conselleria canvia la seva manera d’actuar respecte a la seva falta de respecte als representants legals del seu personal, als quals ha menyspreat i intentat culpabilitzar de les distorsions en l’ensenyament que ha provocat la COVID-19, fomentarem el consens necessari, el qual ha de ser liderat per la Conselleria d’Educació.

La màxima prioritat en aquest inici de curs 2020-2021 ha de ser la prevenció, evitar desigualtats socials i garantir al màxim la seguretat sanitària entre l’alumnat, familiars i personal docent i no docent adscrit als centres.

Es manté l’inici de curs per al dia 10 de setembre en una modalitat que podrà ser de semipresencialitat i amb una incorporació gradual de l’alumnat. Aquestes mesures han d’incorporar aclariments que solucionin dubtes importants, ja que per exemple el canvi de modalitat semipresencial pot suposar augmentar la jornada atenent després de la modalitat presencial a l’alumnat que treballa des de casa. El fet que la semipresencialitat sigui optativa depenent de cada centre genera dubtes de la seva posada en funcionament. Aquestes i altres qüestions han de ser negociades en la Mesa Sectorial que se celebrarà dilluns que ve dia 31 d’agost.

El canvi de modalitat semipresencial no pot suposar augmentar la jornada atenent després de la modalitat presencial als alumnes línia des de casa. El fet que la semipresencialitat sigui optativa depenent de cada centre genera dubtes de la seva posada en funcionament. El tractarem a la Mesa Sectorial de dilluns.

Fem una valoració positiva pel que fa a l’increment de les mesures de seguretat que ha plantejat la Conselleria en aquest nou escenari. Els centres educatius estan fent arribar més demandes a la Conselleria, requerint més espais i personal en línia amb el que la UGT i altres organitzacions sindicals hem plantejat des de l’inici d’aquesta crisi.

En relació als espais, a més de les aules modulars, ajuntaments i entitats privades estan oferint instal·lacions. Si tirem d’hemeroteca vull recordar que UGT Ensenyament ja va proposar al maig la creació de centres mancomunats entre govern, consells insulars i ajuntaments de manera que es pogués garantir la conciliació de la vida familiar i laboral dels pares i alumnat. Ahir, el conseller en la seva compareixença ha reconegut que la conciliació no es tracta d’una qüestió que merament afecta els centres escolars. ‘Mai és tard si la dita és bona … !!!.

Apel·lem a la unitat sindical i no descartem cap dels escenaris depenent de l’esdevenir dels esdeveniments.

Des de la UGT Ensenyament demanem:

• Baixada de ràtios: el nombre de 20 alumnes per aula segueix sent excessiu per garantir la seguretat a les aules.

• Augment de la plantilla de professorat: si bé ja valorem positivament l’increment del professorat proposat per la Conselleria, aquest és clarament insuficient si es vol augmentar la seguretat i reduir el nombre de contagis. Creiem que s’han de cobrir les noves necessitats amb un nombre suficient de docents que ja xifrem al voltant de 1000 docents.

• Pla de col·laboració amb ajuntaments i entitats per facilitar locals alternatius.

• Pla de tutories individualitzades o petits grups i per a reforç de l’alumnat confinat o aïllats, per via digital o presencial.

• Dotació de personal sanitari en l’àmbit educatiu per fomentar l’educació sanitària i donar suport al personal docent en aquesta crisi per la COVID-19.

• Repartir les tablets o Chromebooks dels centres a l’alumnat sense recursos des de principi de curs.

• Formació i ajuda al professorat per millorar competències digitals.

• Superar el currículum acadèmic i establir preferències de competències.

• Professorat d’àmbit i professorat de reforç per zones.

• Banc digital i / o call Center de consultes per professorat alumnat i famílies.