El Sindicat ha reclamat la necessitat de conservar totes les unitats concertades d’Educació Especial

UGT Ensenyament ha participat aquest dimecres a la comissió de concerts de les Illes Balears per al curs 2021/ 2022 que s’ha fet per videoconferència amb la Conselleria d’Educació i Universitat. Des de la Direcció General de Planificació i Centres s’ha informat que la despesa econòmica per a concerts educatius s’incrementa en 1’4 milions d’euros respecte del curs 2020/2021. Cal destacar la concertació de 12’5 unitats més de les quals 4 pertanyen a Educació Especial, 5 a Cicles Formatius i la resta a unitats en centres concertats ordinaris. UGT ha manifestat la necessitat d’establir una criteris clars, objectius i públics pel que fa principalment a la possible concertació o no dels cicles formatius. En aquest sentit des de la Direcció General de Formació Professional se’ns ha comunicat que ens faran arribar la informació on s’expliquen els motius pels quals es deneguen els concerts en aquests cicles. Respecte dels concerts d’unitats en centres d’educació especial, també hem manifestat la necessitat de conèixer la informació tècnica on s’expliquen els motius per a la concertació o no de les unitats en els centres específics. Des de la Conselleria s’han compromès a fer-nos arribar aquesta informació. UGT ha reclamat la necessitat de conservar totes les unitats concertades d’Educació Especial tant per la situació de vulnerabilitat dels alumnes com per la feina dels professionals que els atenen i han atès durant els darrers anys. En especial hem destacat el fet de la possible supressió d’una unitat de transició a la vida adulta TVA en el centre concertat d’Educació Especial Mater Misericordiae, des de la Conselleria han manifestat que de moment no es suprimeix cap unitat però que aquesta pot estar condicionada a la matriculació dels alumnes, ja que hi ha altres entitats que també han sol·licitat la concertació de les mateixes unitats, pendents d’autorització. UGT ha defensat l’excel·lent feina i implicació dels professionals que atenen aquets alumnes i hem llegit el comunicat del comitè d’empresa en defensa dels llocs de feina i la professionalitat del personal. UGT com a sindicat majoritari del sector concertat de l’Educació Especial ha manifestat la necessitat de protegir els centres i els professionals del sector. PERSONAL D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT (PT, AL i AD) EN ELS CENTRES ORDINARIS, s’ha presentat, de forma general, un nou plantejament pel que fa a la distribució de les hores en la dotació bàsica i addicional per atendre a la diversitat, aquesta estirà condicionada per les sol·licituds dels centres i la disponibilitat pressupostària. UGT ha reclamat un esforç econòmic per millorar l’atenció d’aquests alumnes i incrementar la dotació d’aquest personal en els centres concertats, de la mateixa manera que tenen els centres públics. Es crearà una comissió tècnica per les dotacions de personal d’atenció a la diversitat dels centres concertats. També s’ha presentat la proposta d’hores addicionals d’orientació educativa a infantil i primària per al curs 2021/2022 i la proposta d’hores del programa de reutilització de llibres. Una vegada es publiqui al BOIB la resolució provisional, els centres disposaran d’un termini (en principi 10 dies hàbils) per presentar al·legacions a la resolució.