En aquest article t’expliquem tot el que necessites saber per ser docent a Balears i per realitzar el tràmit d’interins per al curs 2025/2026.
👉 Com inscriure’t a la borsa d’interins
👉 Quins són els requisits per accedir i què passa si no els tens tots
👉 Com fer el tràmit d’accés a la borsa
I molt més.
Tots els teus dubtes resolts de borsa d’interins, tràmit, requisits…
◽ Què és la borsa d’interins docents?👇
La borsa d’interins docents és el mecanisme mitjançant el qual la Conselleria d’Educació i Universitats de les Illes Balears selecciona personal docent per cobrir vacants i substitucions als centres educatius públics no universitaris.
◽ Qui pot inscriure’s a la borsa d’interins?👇
- Ser ciutadà d’un país de la UE o de certs estats amb tractats amb Espanya.
- Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
- No tenir antecedents que impedeixin treballar en la funció pública.
- Posseir la titulació acadèmica requerida segons l’Annex 4 de la resolució.
- Disposar de la formació pedagògica i didàctica (màster en formació del professorat o equivalent).
- Els títols oficials de màster corresponents a l’especialitat d’orientació educativa, que acreditin, mitjançant el corresponent procés d’acreditació, l’adquisició de les competències recollides en l’annex de l’Ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, modificada per l’Ordre EDU/3498/2011, de 16 de desembre seran reconeguts com a equivalents al títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió de professor d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyament d’idiomes en l’especialitat d’orientació educativa.
- Acreditar el coneixement de català, segons estableix el Decret 115/2001.
- No ser funcionari de carrera del mateix cos docent al qual es pretén accedir com a funcionari interí.
◽Què he de menester per accedir als tràmits telemàtics?👇
Pots utilitzar:
- Certificat Digital
- Cl@ve
- DNI electrònic
◽ On i quan es realitza la inscripció a la borsa?👇
La inscripció es fa exclusivament de manera telemàtica entre el 17 de febrer i el 17 de març de 2025 a través del web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (Enllaç al tràmit).
◽ Si ja estic a la borsa, he de tornar a inscriure’m?👇
No, no has de tornar a inscriure’t , ja que se t’integrarà automàticament en el cas de:
- Formar part de la borsa del curs 2024-2025
- Si has treballat almenys un dia des de l’1 de setembre de 2024 i compleixes els requisits
- Si has participat voluntàriament almenys una vegada en el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions i compleixies els requisits.
- Si estàs exclòs per no acreditar el català t’integraran com exclòs si compleixes la resta de requisits i has treballat almenys un dia o has participat en adjudicacions de substitucions.
Tot i això, pots actualitzar dades, afegir mèrits i modificar preferències dins el termini establert.
Atenció: En el cas de les persones que vulguin mantenir les places de vacants de 3 anys, també han de fer el tràmit.
◽ On puc comprovar si estic a la borsa i quines dades i preferències tinc posades?👇
A partir del 12 de febrer de 2025 podràs consultar si has estat integrat o no a la borsa a través del següent enllaç https://www.caib.es/sadperdoc5front/baremacio/
O també pots accedir al portal del docent interí i seleccionar del menú CURS 25/26
◽ Si ja estic a la borsa o m’han integrat automàticament, puc fer alguna modificació?👇
Sí, pots fer:
- Manifestar la voluntat de no ser integrats a la borsa en cap especialitat (hauràs de fer el tràmit d’interins i marcar l’opció)
- Comprovar les dades personals, els requisits i els mèrits que consten en la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats i que els mostra el tràmit.
- Actualitzar titulacions i mèrits
- Actualitzar les dades personals.
- Actualitzar les especialitats o funcions seleccionades.
- Actualitzar les opcions de preferència relatives al tipus de jornada o a les zones geogràfiques, d’acord amb els punts 5.1.2.1 o 5.3, respectivament, de l’annex 5 d’aquesta resolució.
◽ Puc entrar a la borsa si tenc la titulació però em falten requisits ( màster professorat, català…)👇
Pots apuntar-te a la borsa però a les llistes que es publiquin sortiràs com exclòs. Posteriorment, podràs esmenar els requisits.
◽ Quan podré esmenar el requisit de català o el màster universitari de formació? 👇
Ho podràs fer a partir del dia següent que es publiquin les llistes definitives d’adjudicacions de destinacions provisionals i fins al dia anterior de la convocatòria d’interins del curs 26/27. Ho trobaràs a l’apartat d’UTILITATS de la pàgina del portal docent interí.
◽ Puc convalidar la formació pedagògica i didàctica (màster en formació del professorat o equivalent d’alguna manera?👇
Sí, en aquest casos, sempre què s’acrediti que es compleix, amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009:
a) Estar en possessió del títol professional d’especialització didàctica, del certificat de qualificació pedagògica o del certificat d’aptitud pedagògica.
b) Estar en possessió del títol de mestre
c) Estar en possessió del títol de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia, o haver cursat un mínim de 180 crèdits d’aquests estudis.
d) Estar en possessió d’una llicenciatura, o titulació equivalent, que inclogui un mínim de 60 crèdits de formació pedagògica i didàctica tal com estableix la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
e) Haver prestat serveis docents dels nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, durant dos cursos acadèmics complets o, si no, durant 12 mesos en períodes continus o discontinus, a centres públics o privats d’ensenyament reglat degudament autoritzats.
◽ He vist que necessit el FOLC, què és?👇
Sí. El FOLC és el Pla de Formació Lingüística i cultural. Tothom que hagi estudiat a la UIB el grau de primària i infantil ja el té, els que facin el màster de professorat a la UIB també. La resta haurà de fer el curs, aquí trobaràs tota la informació https://folc.uib.cat/, per fer el curs o presentar-te a les proves lliures has de menester un C1 de català.
Una vegada finalitzat hauràs de demanar a Conselleria la certificació.
◽ Puc apuntar-me a diverses especialitats?👇
Sí, pots seleccionar més d’una especialitat sempre que compleixis els requisits de titulació establerts en l’Annex 4.
◽ Puc entrar a la borsa si no tinc la titulació requerida?👇
En alguns casos excepcionals sí, per a determinades especialitats de Formació Professional, sempre que es compleixin les condicions establertes a l’apartat 2bis de la resolució.
◽ Quines són aquestes especialitats que no han de menester el requisit de la titulació acadèmica?👇
- 0590205-Instal·lació i manteniment d’equipaments tèrmics i fluids
- 0590206-Instal·lacions electrotècniques
- 0590212-Oficina de projectes de construcció,
- 0590216-Operacions de producció agrària,
- 0590220-Procediments sanitaris i assistencials,
- 0590222-Processos de gestió administrativa
- 0590227-Sistemes i aplicacions informàtiques
- 0598005-Mecanitzat i manteniment de màquines
◽ Quines condicions he de cumplir per poder accedir-hi?👇
- Haver estat admès a la borsa d’interins del curs 2021-2022 mitjançant una excepció transitòria anterior.
- Haver treballat com a interí en aquesta especialitat o en la funció de suport a l’àrea pràctica durant el curs 2021-2022.
- No haver estat admès a la borsa del curs 2023-2024.
- No haver estat sancionat per falta greu o molt greu
Si et vols acollir a aquesta excepció has de seleccionar l’especialitat en què vols ser admés per aplicació d’aquesta excepció. També has de seleccionar totes les especialitats o funcions en què pots ser admés d’acord amb la teva titulació segons l’annex 4. I en el cas de no seleccionar-les totes l’Administració ho farà d’ofici.
En el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions podràs seleccionar, si hi participes, places a què pots optar, ja sigui per aplicació de l’excepció o ja sigui per aplicació de l’annex 4. En el procediment extraordinari d’adjudicació de substitucions se t’oferiran totes les places a què puguis optar.
◽Com es valora la experiència i formació?👇
El barem de mèrits (Annex 3) té en compte els següents criteris:
- Experiència docent fins dia 31 de desembre del 2024 (sense límit)
- Formació acadèmica fins dia 17 de març (màxim 30 punts)
- Nota mitjana de l’expedient acadèmic
- Doctorats i premis extraordinaris
- Titulacions universitàries
- Titulacions règim especial (Graus FP, idiomes)
- Formació permanent fins dia 31 d’agost de 2024 (màxim 30 punts)
- Haver participat en processos selectius des del 2018. (sense límit)
- Haver ocupat càrrecs en centres docents fins al 31 de desembre de 2024 (màxim 30 punts)
◽ Si tenc el màxim de puntuació en la formació permanent i he fet cursos nous, he d’adjuntar-los al tràmit?👇
No. No fa falta ja que no puntuaran.
◽Em vull apuntar a la llista d’interins, he d’adjuntar la formació que tinc feta?👇
En el moment d’obrir-se el tràmit d’interins, podràs consultar el teu barem i quina formació tens ja registrada.
Totes aquelles formacions que hagis realitzat i no t’apareguin al barem, per exemple, perquè no tens portal del personal, les podràs adjuntar mitjançant un altre tràmit.
En el moment que habiliten el tràmit d’interins, habiliten paral·lelament un tràmit per adjuntar la formació. Aquest tràmit estarà obert els mateixos dies que el tràmit d’interins.
◽ En quin format he d’adjuntar la documentació?👇
Només és vàlid el format PDF.
◽Fins a quina data compten els requisits?👇
Fins al 17 de març de 2025
◽ Quantes vegades puc fer el tràmit? 👇
Totes les que vulguis. La darrera sol.licitud que facis serà la vàlida. La tramitació telemàtica es completa quan una vegada enviada la sol.licitud obtens el número de registre.
◽ He de seleccionar totes les especialitats?👇
No, no has de seleccionar totes les especialitats, però sí que hi ha certs criteris obligatoris.
Has de seleccionar obligatòriament:
- Almenys una especialitat o funció.
- Almenys una zona geogràfica (Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera).
- Si selecciones Mallorca, has de triar mínim 3 zones diferents dins de l’illa.
- El tipus de jornada (completa o mitja jornada).
Les especialitats o funcions i les opcions elegides són les que es tenen en compte en el procediment d’adjudicació de substitucions extraordinari.
En el procediment d’adjudicació de substitucions ordinari l’aspirant només està vinculat a les especialitats o funcions seleccionades però no a les opcions elegides.
◽Com es fa l’assignació de places?👇
Hi ha diferents processos d’assignació:
- Procés d’adjudicació destinacions provisionals es realitzarà el juliol del 2025 pels funcionaris de carrera, els funcionaris en pràctiques i els funcionaris interins).
- Tipus de places
- places vacants
- subtitucions d’una durada prevista de tot el curs
- places de programes temporals
- Procés
- Publicació de la llista definitiva dels funcionaris de carrera i en pràctiques, la relació de funcionaris interins que mantenen la plaça i els que cessen.
- Tràmit de participació en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per a funcionaris interins (estan obligats a seleccionar totes les places corresponents a les especialitats o funcions seleccionades i les opcions elegides també podran seleccionar places d’opcions no elegides)
- Tipus de places
- Procés d’adjudicació de substitucions (es realitza durant el curs)
- Tipus de places
- places no adjudicades en el procés d’adjudicació́ de destinacions provisionals
- vacants sobrevingudes (places que deixen de tenir titular o sorgeix per planificació educativa)
- substitucions (cobrir l’absència temporal del titular de la plaça o de la persona que l’ocupa de forma provisional)
- places corresponents als programes temporals
- places temporals per excés o acumulació de tasques (s’oferiran a partir del 30 de setembre) una plaça que sorgeix per raons de planificació́ educativa per atendre necessitats sobrevingudes i puntuals d’un centre
- Procediments
- Ordinari, es fa setmanalment l’adjudicació de les places és automàtica i és voluntari. (telemàtic)
- Extraordinari, s’aplica quan les places oferides en el procediment ordinari i en l’urgent queden sense cobrir. (obligatori sempre que compleixi les opcions que hagis seleccionat).
- Urgent, per evitar un perjudici greu en la prestació dels serveis educatius essencials. És voluntari (telemàtic)
- Tipus de places
◽ Com puc saber si he estat admès o exclòs?👇
Es publicaran llistes provisionals d’admesos i exclosos a la web de la Direcció General de Personal Docent. Si estàs exclòs, tindràs 7 dies per presentar al·legacions i corregir errors. Després, es publicaran les llistes definitives.
◽ Qui pot participar al procediment urgent?👇
Qualsevol persona que tingui la titulació a més de l’interí disponible i que no estigui exclòs excepte:
- aquells exclosos pel fet de no acreditar uns coneixements adequats de llengua catalana i el requisit de la formació pedagògica i didàctica
- aquells exclosos únicament pel fet de no acreditar uns coneixements adequats de llengua catalana
- aquells exclosos únicament per no acreditar la formació pedagògica i didàctica a què es refereix l’article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006
◽ Puc integrar-me a la borsa durant el curs 2025-26?👇
Ho podràs fer si prens possessió d’una plaça adjudicada pel tràmit urgent, en aquest moment t’integraran a la borsa d’acord amb les opcions i amb l’especialitat o funció de la plaça adjudicada.
I en el cas d’haver renunciat a una plaça de manera injustificada també podràs integrar-te si t’adjudiquen una plaça en el tràmit urgent
◽ Puc afegir noves especialitats?👇
Podràs afegir especialitat si agafes una plaça al tràmit urgent d’aquesta especialitat o funció.
◽ Quin és l’ordre d’adjudicació de les places en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals👇
- Admesos per ordre de puntuació
- Exclosos per català
Desempat: Nota expedient i data de naixement de major a menor edat
◽ Quin és l’ordre d’adjudicació de les places en el procés d’adjudicació de substitucions👇
Procediment ORDINARI-EXTRAORDINARI
- Admesos per ordre puntuació tutoritzats
- Admesos per ordre puntuació no tutoritzats
- Exclosos pel català
Procediment URGENT
- El primer admés que accepti la plaça
- El primer exclòs per català que accepti la plaça
- El primer que accepti la plaça que tengui la titulació requerida i amb el màster
- El primer que accepti la plaça que tengui la titulació requerida i estigui cursant el màster
- El primer que accepti la plaça que tengui la titulació requerida
L’ordre de prelació de cada grup és:
- Amb 55 anys o més i mínim 10 anys de servei
- Amb més de 55 anys i mínim 10 anys de servei
- La resta
Les places que no facin presa de possessió abans del següent tràmit ordinari, s’oferirà mitjançant el PROCEDIMENT EXTRAORDINARI als aspirants que haguessin seleccionat la plaça.
◽ Es poden modificar les opcions seleccionades un cop dins la borsa?👇
Sí, hi ha dos terminis excepcionals per modificar les opcions seleccionades: un abans del 31 d’agost de 2025 i un altre abans del 31 de desembre de 2025. Aquí podràs modificar illes, zones, jornades…
◽Què passa si rebutjo una plaça?👇
Depèn del tipus de renúncia. Pots renunciar justificadament o injustificadament, i les conseqüències seran diferents.
1️ Renúncia Justificada (Sense penalització)
Pots renunciar sense penalització si et trobes en alguna d’aquestes situacions:
- Embaràs.
- Permís de maternitat/paternitat (16 setmanes posteriors al part).
- Cura d’un fill menor de 3 anys.
- Malaltia o incapacitat temporal que t’impedeixi fer classe.
- Causa de força major o circumstàncies excepcionals degudament justificades.
- En el procediment extraordinari de substitucions, es permet una renúncia sense justificació.
Com presentar la renúncia justificada?
- Has de fer-ho mitjançant el tràmit telemàtic a la web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.
- El termini és fins a les 08:00 h de l’endemà de l’adjudicació.
2️ Renúncia Injustificada (Amb penalització)
Si renuncies sense una causa justificada:
- Quedaràs exclòs de la borsa per a tot el curs.
- No podràs optar a cap altra adjudicació fins a la següent convocatòria.
3 Reserva de plaça per renúncia justificada
Si la teva renúncia està justificada, pots reservar la plaça per reincorporar-te quan finalitzi la situació que ha motivat la renúncia:
- Embaràs: Pots reincorporar-te 16 setmanes després del part.
- Cura de fill menor de 3 anys: Pots incorporar-te a l’inici de cada trimestre escolar.
Conclusió:
- En el procediment extraordinari, tens una renúncia lliure sense penalització.
- Si tens una causa justificada, no hi haurà penalització.
- Si no la tens, quedaràs fora de la borsa per al curs.
◽ Quina és la situació dels aspirants dins la borsa? 👇
Els aspirants poden estar disponibles o no disponibles per a l’adjudicació de places.
Els aspirants no disponibles inclouen aquells amb destinació provisional, renúncia justificada o incapacitat temporal.
Es poden posar disponibles mitjançant un tràmit telemàtic abans de l’inici del primer bimestre.
◽ Quan puc posar-me com a disponible o com a no disponible?👇
El canvi es farà per bimestres, podràs fer-ho amb una antelació mínima de tres dies hàbils respecte de l’acabament del bimestre escolar:
- Primer bimestre: de l’1 de setembre de 2025 al darrer dia lectiu del mes d’octubre.
- Segon bimestre: de l’endemà del darrer dia lectiu del mes d’octubre fins al darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal.
- Tercer bimestre: de l’endemà del darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal fins al darrer dia lectiu del mes de febrer.
- Quart bimestre: de l’endemà del darrer dia lectiu del mes de febrer fins al darrer dia lectiu del mes d’abril.
- • Cinquè bimestre: de l’endemà del darrer dia lectiu del mes d’abril fins al 30 de juny de 2026
◽Què passa en casos de violència de gènere o discapacitat greu?👇
Si un aspirant és víctima de violència de gènere, es poden prendre mesures per garantir la seva protecció.
Els aspirants amb discapacitat greu tindran llocs de treball adaptats a la seva situació.
◽ Quan es pot excloure un aspirant de la borsa?👇
Un aspirant serà exclòs si:
- No ha fet el tràmit de presa de possessió dins el termini establert.
- No compleix els requisits establerts.
- Ha presentat documentació falsa.
- Ha renunciat injustificadament a una plaça adjudicada.
- No ha acceptat una plaça en el procediment extraordinari.
◽ Com es poden gestionar les dades personals en aquesta convocatòria? 👇
La Conselleria pot cedir dades als centres concertats per a possibles ofertes de feina.
Els aspirants tenen dret a accedir, rectificar o suprimir les seves dades personals.
◽ Quins són els efectes de l’exclusió?👇
L’exclusió implica no poder ser adjudicat en cap plaça fins a la pròxima convocatòria.
Es pot impugnar l’exclusió seguint els tràmits establerts per l’Administració.
◽ On es poden consultar les dades personals i la posició en la borsa?👇
Els aspirants poden accedir al seu expedient i consultar la seva posició a les llistes a través del Portal del Docent Interí http://portaldeldocentinteri.caib.es, T’hem preparat un manual amb tot el que has de saber del PORTAL DOCENT INTERÍ.
◽ Què és el procés de tutorització?👇
El primer any d’exercici de la docència es desenvoluparà sota la tutoria de docents experimentats. Els aspirants han de superar aquest procés per continuar a la borsa. Resolució i model d’informe de tutorització. Estaràs tutoritzat si has fet un mes de feina seguit.
◽ Aquest curs he estat tutoritzat/da però al llistat encara surt com a no tutoritzat/da?👇
La llista de tutoritzats s’actualitzarà a partir de principis de setembre
◽ Com es comunica la informació als aspirants?👇
Totes les notificacions administratives es realitzen mitjançant el Portal del Personal (http://portaldelpersonal.caib.es i també mitjançant correu electrònic
◽ Hi ha terminis excepcionals per esmenar causes d’exclusió?👇
Sí, els aspirants exclosos per no acreditar el coneixement de català o la formació pedagògica podran aportar la documentació fins al dia anterior a la publicació de la convocatòria del curs 2026-2027
◽ Hi ha reserves per a persones amb discapacitat?👇
Sí, hi ha un percentatge de places reservades per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, que han d’acreditar que poden exercir les funcions docents.
◽ Si vull ocupar una plaça de les especialitats del cos de professors especialistes en sectors singulars de la formació professional, he de menester formació pedagògica i didàctica (màster en formació del professorat o equivalent)?👇
Sí, per ocupar una plaça de les especialitats del Cos de Professors Especialistes en Sectors Singulars de la Formació Professional, has d’acreditar la formació pedagògica i didàctica equivalent.
Excepció: No és necessari si es compleix alguna de les següents condicions abans de l’1 de setembre de 2014:
- Haver impartit docència durant dos cursos acadèmics complets.
- Haver treballat com a docent durant 12 mesos (en períodes continus o discontinus) en centres públics o privats d’ensenyament reglat.
Si no compleixes aquesta excepció, hauràs de cursar la formació pedagògica i didàctica per poder optar a la plaça.
La matrícula d’aquest curs s’obri devers el mes de maig https://fueib.org/ca/uibtalent/238/formacion/curso/1231/curs-oficial-de-formacio-pedagogica-i-didactica-equivalent-60-ects
◽ Quan surtin les llistes provisionals si qualque apartat no és correcte puc fer reclamacions? 👇
Sí. Tens 7 dies naturals per esmenar els mèrits presentats, no pots afegir res nou a la documentació (comprova que la documentació adjunta en pdf és la correcta).
◽ Si tenc una vacant de tres anys com sabré si la conservo?👇
Quan surti el llistat d’adjudicacions de Funcionaris de carrera i Funcionaris en pràctiques podràs fer la comprovació al llistat corresponent.
◽ Si no m’adjudiquen una plaça al mes de juliol què he de fer?👇
La Conselleria d’ofici et posarà com a no disponible i hauràs de fer un tràmit si vols fer feina i participar a la propera adjudicació. Important posar-se com a disponible.
◽ I si al setembre tampoc m’adjudiquen una plaça com puc fer feina?👇
Hauràs de participar als tràmits setmanals ordinaris i extraordinaris (la convocatòria surt el cap de setmana) i als tràmits urgents (la convocatòria surt el dimarts). Ho trobaràs al portal del docent interí.
◽ On puc trobar més informació?👇
Per a més detalls, consulta la Resolució de la convocatòria disponible a la web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es), posa’t en contacte amb el teu de delegat/da o telefona al número de l’oficina d’UGT-Ensenyament: 666426621.
◽ Tens més dubtes?
Omple aquest formulari i t’ajudarem 👉 https://tuit.cat/BrVfy