GT Ensenyament es reuneix amb el conseller d’Educació

El sector d’Ensenyament de FeSP-UGT s’ha reunit amb el conseller d’Educació Universitat i recerca Martí Xavier March i Cerdà.

Han participat en aquest encontre  a més, el nostre secretari general Miguel Ángel Romero, el secretari d’Ensenyament Tino Davia i la directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez.

A aquesta reunió s’ha analitzat de primera mà la situació del sector d’Ensenyament a les Illes Balears, així com les línies estratègiques i de millora que es volen seguir en aquesta legislatura tant per part del Govern de les Illes Balears com per UGT-Ensenyament.

El sindicat ha plantejat al Conseller la necessitat de que l’educació estigui al centre de l’acció política i sigui una prioritat per la Comunitat Autònoma. Així mateix, hem insistit en la urgència d’arribar a un acord de mínims en Educació que doni estabilitat a el sistema educatiu i garanteixi la inversió educativa necessària per donar resposta als problemes de l’educació i els seus professionals.

UGT considera que els docents necessiten respostes i suport dels seus governs. Aquestes propostes estan recollides més àmpliament a un document que s’ha lliurat al conseller amb els plantejaments d’UGT Ensenyament.

Aquest document incorpora propostes que van des del més general com la implantació generalitzada del primer cicle d’Educació Infantil (0-3 anys) amb caràcter educatiu i gratuït mitjançant una oferta pública suficient o la necessitat de centres inclusius i coeducatius, fins a mesures més concretes com la inversió en Educació fins arribar a assolir el 7% del PIB com la despesa pública del sistema educatiu o la millora de les condicions socio-laborals del professorat i del desenvolupament de la seva carrera professional, passant per la recuperació de la pèrdua del poder adquisitiu dels salaris docents així com millores econòmiques i retributives, millores de les condicions laborals dels docents.

Finalment s’incorporen millores  de competència estatal com un sistema transitori d’ingrés a la funció pública docent o la Integració dels Cossos docents que actualment estan en el grup A2 (professors Tècnics d’FP  i mestres) al grup A1.

A més, a aquesta reunió s’ha presentat el projecte de sensibilització contra el discurs de l’Odi #Somos Más, que es durà a terme en setze instituts de les Illes Balears.  La tercera edició del projecte per dur a terme a aquest nou curs 2019-2010, que  compta amb el suport de Google Espanya, i amb la col·laboració de diferents ministeris del Govern d’Espanya, entre d’ells, el Ministeri d’Educació. Es tracta d’un projecte d’àmbit nacional i l’objectiu és facilitar eines didàctiques a tots els centres educatius i al professorat per poder abordar la discriminació i el discurs de l’odi, tant en la vida com en les xarxes, amb l’alumnat.