UGT Ensenyament exigeix que hi hagi un representant de cada sindicat
Demanam que es continuï amb el teletreball durant aquest curs escolar, es fomenti la conciliació, i que de cara al pròxim curs es contractin més docents per garantir la tornada amb els criteris sanitaris
Hi ha docents que estan en grups vulnerables i demanam que no tornin a les aules. Abans de la tornada a les aules hi ha la salut.
UGT Ensenyament està en contra de la composició de les comissions que s’encarregaran de planificar el nou curs escolar 2020-2021. I és que només hi hauria un sol representant de tots els sindicats, que figuren a la Mesa Sectorial d’Educació. Des d’UGT ens preocupa que es dilueixi les funcions de la Mesa Sectorial d’Educació, que és on s’ha de negociar qualsevol tema que afecti a qüestions socio-laborals dels docents.
Això s’ha donat a conèixer avui a la Comissió General de Planificació del pròxim curs, on avui hi participaven tots els sectors que formen part de la comunitat educativa, pública, privada i concertada. S’ha parlat de la creació de diverses comissions, a les que UGT Ensenyament demana que es replantegin i que hi hagi un representant de cada sindicat. Consideram que es de dubtosa seguretat jurídica, ja que no hi ha normativa que avali les funcions d’aquesta comissió. A més, hem manifestat que s’han de crear mesures que fomentin la conciliació familiar.
La Conselleria d’Educació, per la seva banda, ens ha explicat que seran Comissions de tipus organitzatiu per començar el nou curs. I també ha manifestat que una vegada estiguem a la fase 3, els docents poden ser requerits pels equips directius. Des d’UGT dubtam que això es pugui dur a terme, si que entenem que es poden fer tasques de tipus organitzatiu, però no feines que puguin afectar a la salut dels treballadors.
El sindicat d’Ensenyament ha aprofitat per demanar un augment de les plantilles docents, s’ha de produir un imprescindible esforç pressupostari pel que suposarà posar en marxa el curs 2020/21 en condicions de poder garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats de l’alumnat.
S’ha insistit en la necessitat d’una planificació exhaustiva per tal delimitar quina quantitat de professors es necessiten més, pel proper curs per tal de poder fer efectiva la tan necessària davallada de ràtios per poder començar el curs amb criteris exclusivament sanitaris. També s’haurà de delimitar els