UGT informa: El sindicat UGT demana unes mesures clares per la ventilació als centres

Demana que s’aclari cóm es facilitarà a cada centre els mesuradors de CO2 i els purificadors amb filtres HEPA
UGT valora positivament que no hi hagi hagut contagis i ha felicitat la tasca docent a la mesa sectorial d’avui
El sindicat demana que quedi clar cóm es facilitarà a cada centre els mesuradors de CO2, ja que la conselleria explica que s’hauran de fer servir, però no aclara cóm. El sindicat vol saber si es deixarà aquesta responsabilitat als equips directius, en aquest cas considera que hauria de ser la pròpia Conselleria que compràs els materials. UGT ha valorat positivament que no hi hagi hagut contagis i ha felicitat la tasca docent a la Mesa sectorial d’avui, on s’han aprovat amb la unanimitat de tots els sindicats, les mesures excepcionals de prevenció i contenció per fer front a la crisi sanitària provocada per la COVID-19. El sindicat considera que ha funcionat perquè les mesures han estat suficientment restrictives, ara bé explica que no s’ha de baixar la guàrdia, ja que ara venen els mesos de més fred. Tot i això UGT ha aclarit que aquesta mesa no justifica la manca de negociació inicial per part de la Conselleria en les mesures COVID-19. Recordem que UGT ja ho va denunciar al Tribunal. Ara bé, el sindicat s’ha mostrat satisfet perquè es doti als docents dels centres d’infantils amb mascaretes FP2. Però, això només és una petita passa ja que el sindicat també considera que la necessiten de manera urgent els docents d’educació especial.
UGT demana més recursos humans que permetin realitzar la correcta ventilació del centre, tal i com diuen les instruccions de la Conselleria. En aquest sentit la Resolució diu que «s’han de ventilar tots els espais dels centres diàriament, inclosos els passadissos del centre si és possible,…. amb un temps mínim de 15 minuts abans d’iniciar i al finalitzar la jornada, després de cada canvi de classe i després de cada ús”. El sindicat demana qui ho haurà de realitzar, reclama un increment dels recursos als centres que facin viable que els equips Directius del centre puguin assolir el compliment de totes les mesures de prevenció i seguretat davant la COVID-19.
Purificadors fixes amb filtres d’alta qualitat HEPA.
A més els centres podran adquirir purificadors fixos o portàtils d’aire amb filtres d’alta eficàcia HEPA. Des del Sindicat consideren aquesta mesura com a molt positiva. Però la Conselleria haurà d’aclarir en quant de temps ho podrà dur a terme i quants purificadors adquirirà per garantir la màxima seguretat sanitària a les aules. En tot cas, s’hauria de modificar la redacció del document i dir «els centres han de tenir purificadors fixes», en comptes de «podran tenir». Per altra banda, UGT considera que no queda clar el «radi de dos seients al voltant d’un cas» que defineix el contacte estret en un autobús. El sindicat pensa que s’ha d’aclarir. El sindicat proposa algún sistema escolar mèdic per recolzar el sistema educatiu. Demana la dotació d’algun servei mèdic en conjunt dels centres que s’ubiquin a prop. La Conselleria ha aprofitat per felicitar com els centres escolars estan treballant davant la pandèmia. Ha reconegut que els centres ho estan fent molt bé.