1 de Maig: UGT torna als carrers 2 anys després

La manifestació del Dia del Treball va arrencar aquest diumenge a Palma a les 12.30 hores a ritme de batucada amb unes 1000 persones.
Els sindicats UGT i CCOO han fet una crida a participar en les mobilitzacions d’aquest diumenge, 1r de maig, sota el lema ‘La solució: apujar salaris, contenir preus i més igualtat’.

DJI 20220501 115852 433

Els sindicats volen que durant aquesta jornada també se celebrin les últimes conquestes en matèria de drets, com la pujada de l’SMI als 1.000 euros, la reforma laboral, que ha provocat que el 55% dels contractes signats a Balears siguin indefinits, o la revalorització de les pensions conforme a l’IPC. «Els èxits no cauen del cel, s’aconsegueixen amb constància i lluita, l’1 de maig i l’endemà», ha apuntat el secretari general d’UGT de Balears, Lorenzo Navarro.

Els líders sindicals han reclamat a les persones treballadores que pressionin al carrer, juntament amb UGT i CCOO, per exigir pujades salarials, per tal d’evitar «la pèrdua de poder adquisitiu de les famílies i protegir els col·lectius més vulnerables perquè no creixi la desigualtat», han afegit. «Cal que pugin els salaris, no només perquè no hi hagi pèrdua de poder adquisitiu sinó perquè el consum intern tiri de l’economia, perquè la pandèmia ha demostrat que se surt abans de les crisis si la gent maneja diners, perquè les rendes de la gent ja se n’han ressentit prou, perquè els treballadors tornin a pagar l’ànec d’aquesta crisi», ha recalcat Navarro.

IMG 5898

En referència al sector públic, el secretari general de la Federació de Serveis Públics de la UGT, Miguel Ángel Romero ha reivindicat el paper de les organitzacions sindicals durant la pandèmia. “S’han firmat 13 acords del diàleg social i hem estat part de l’escut social que s’ha tramat tot aquest temps” ha afirmat Romero. El secretari general també ha recordat que s’ha de lluitar per la pujada de salaris per fer front a la inflació que vivim i negociar els convenis col·lectius perquè els treballadors no perdin poder adquisitiu. Ha remarcat que la Federació de Serveis Públics de la UGT li tocarà defensar encara més els serveis públics i els seus treballadors, lluitant per l’estabilització de les plantilles, les 35h en l’àmbit sanitari, la reducció de ràtios en l’àmbit educatiu i millorar el sector de la dependència on hi ha fuga de personal per la mancança de drets i sou.

Mira la intervenció de Miguel Ángel Romero aquí:

DJI 20220501 124444 039