21 de Maig, Dia Mundial de la diversitat cultural impulsem les #BibliotecasAntirracistas

Ens sumem a celebrar el Dia Mundial de la diversitat cultural, 21 de Maig, impulsant el desenvolupament de #BibliotecasAntirracistas.

En UGT Serveis Públics apostem per un reconèixer la diversitat de la nostra societat i treballem per uns serveis públics inclusius que garanteixin la igualtat d’oportunitats.

En coherència amb els nostres principis des del projecte Gestió i Atenció a la Diversitat en la Funció Pública, YoSoyServiciosPublicos, que realitzem des d’UGT Serveis Públics tenim per objectiu sensibilitzar i formar a les empleades i empleats públics en la gestió de la diversitat i la promoció de la igualtat de tracte i no discriminació.

En la formació d’empleats i empleades públiques, així com per a la societat en el seu conjunt, són fonamentals els contes, novel·les o assajos ja que ens ajuden a comprendre el nostre entorn i a empatitzar amb situacions diferents a les que vivim. En aquest sentit, creiem que és necessari impulsar el coneixement de referents literaris que facilitin eliminar el racisme i totes les formes de discriminació. Per a aquest objectiu és clau invertir esforços en el desenvolupament de biblioteques antiracistes.

Aquest 21 de maig, a través de la campanya Biblioteques Antiracistes volem visibilitzar la important producció de llibres que reflecteixen a través de les històries que conten la diversitat de la nostra societat. En els últims anys, gràcies a la labor del moviment antiracista, hi ha hagut un augment d’obres literàries que contribueixen a enriquir el coneixement sobre les diferents cultures que conviuen en la nostra societat i faciliten eliminar estereotips.

En conseqüència, del 21 al 28 de maig celebrarem la Setmana Biblioteques Antiracistes on volem que contribueixis a visibilitzar la importància d’una literatura antiracista per a la formació de les i els empleats públics, així com per a uns serveis públics inclusius.

La campanya Biblioteques Antiracistes compta amb els següents materials i accions que pots ajudar-nos a difondre:

Imatge de xarxes Biblioteques Antiracistes Biblioteques Antiracistes en els quatre idiomes (Català, Gallego, Castellà i Basc).
En la nostra secció Posiona-T del dimecres 26 de maig parlarem de la importància del desenvolupament de Biblioteques Antiracistes.
Sorteig en xarxes Biblioteques Antiracistes on volem recomanar i facilitar llibres i novel·les que reflecteixen la diversitat i fomenten l’eliminació del racisme. Per això sortejarem:
“Filla del Camí” de Lucía Asué Mbomio
“Antigitanismo. Tretze mirades.” Ismael Cortés, Patricia Car i
Markus End (coords.)
Pots consultar tota la informació del sorteig AQUÍ.

Aquestes accions es realitzen en el marc del projecte està cofinançat pel Fons d’Asil, Migració i Integració de la Unió Europea (FAMI) a través de la convocatòria de subvencions de la Direcció General d’Inclusió i Atenció Humanitària (DGIAH) del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (MISSM).