8 propostes per a garantir la igualtat salarial

La persistència d’estereotips sexistes en l’educació té conseqüències en el mercat laboral provocant que en aquells sectors on tenen major presència les dones el treball té un menor valor social. De manera que és prioritari, tant en el sistema educatiu com en el mercat de treball, incorporar mesures per a avançar cap a una presència equilibrada de dones i homes en tots els sectors.

Com es va comprovar en la pandèmia, els treballs relacionats amb la cura de la persones són essencials per a garantir el benestar. No obstant això, encara en l’actualitat, se’ls atribueix sistemàticament un valor inferior que provoca una major precarietat de les condicions laborals. Urgeix reconèixer els treballs essencials i dignificar condicions laborals de les treballadores en sanitat, dependència, educació i serveis socials, entre altres.

LLEGEIX EL NOSTRE MANIFEST PER A GARANTIR LA IGUALTAT SALARIAL.