El nostre sistema educatiu no necessita teories, necessita respostes. Ja n’hi ha prou d’excuses!

El Sector d’Ensenyament de FeSP-UGT exigeix ​​als partits polítics que concorren a les eleccions generals del pròxim 10 de novembre un compromís real per donar solució als problemes o necessitats que tenen l’Educació i els seus professionals.

El sindicat considera ineludible un acord dels partits progressistes per fer de l’Educació una prioritat d’Estat i per sortir de l’estancament en què està immers el nostre sistema educatiu. És hora de definir objectius de millora, reals i acords a les necessitats de l’alumnat i a les demandes del professorat.

El Govern que surti de les urnes ha d’elaborar una nova llei que, basada en acords amplis, tengui vocació d’estabilitat i equilibri, i doni resposta als veritables problemes de la nostra educació.

Resulta imprescindible que la inversió en Educació estigui per sobre de l’alternança política i de les discussions dels pressupostos generals de l’Estat (PGE). En aquest sentit, el Sector d’Ensenyament de FeSP-UGT reclama que la despesa pública educativa arribi al 5% del PIB en els primers PGE que s’aprovin, per anar incrementant-lo fins arribar al 7% en els següents anys.

El professorat, motor de canvi educatiu, necessita la implementació de mesures que contribueixin a la recuperació de les seves condicions sociolaborals i permetin la dignificació de la feina docent, a més de comptar amb bones condicions, com entorns segurs, sans i amb recursos adequats, autonomia professional, llibertat acadèmica, una formació inicial de qualitat i un desenvolupament professional continu.

Mesures, en definitiva, que aconsegueixin la seva motivació i el reconeixement social de la seva tasca. El professorat de les nostres aules precisa una renovació adequada per fer front als constants i ràpids canvis socials, tecnològics, culturals, mediambientals o familiars, que exigeixen noves habilitats. El nostre sistema educatiu no necessita teories, necessita respostes.