MESA SECTORIAL EXTRAORDINÀRIA DE SERVEIS GENERALS (10/09/2020)

Mesures organitzatives relatives a la reducció de la presencialitat en els centres de treball.

Noves mesures acordades per reduir la presencialitat als centres de treball de les conselleries per evitar el contagi de la COVID19.

Ahir, 10 de setembre es va aprovar l’Acord entre l’Administració de la CAIB i les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial de Serveis Generals per determinar mesures organitzatives per tal de reduir la presencialitat en els centres de treball. Aquest acord és necessari per l’evolució de l’expansió de la COVID-19 en els mesos de juliol i agost i que ha posat de manifest, la necessitat d’establir noves mesures organitzatives, a l’àmbit de serveis generals, amb l’objectiu de prevenir la transmissió de la COVID-19 i encaminades a evitar el risc de coincidència massiva de persones en l’àmbit laboral. A més establir altres mesures i protocols en matèria de COVID-19 i mesures de conciliació de la vida familiar i laboral.

Precisament sobre aquest tema i gràcies a l’escrit presentat per UGT (9 de setembre), el punt 5 de l’acord recull la nostra proposta de conciliació de la vida familiar i laboral. En l’escrit registrat, que pots consultar al nostre blog (http://fspugtcaib.blogspot.com), sol·licitaven implantar una nova modalitat de teletreball: TELETREBALL-COVID per casos en què els nins menors de 12 anys hagin d’estar confinats a casa perquè o bé sigui positiu o bé una companya/company de la seva bimbolla escolar hagi donat positiu, durant el temps que dure el confinament a casa.

Les principals línies de l’Acord són:

1. S’establiran torns de feina rotatoris per dies o setmanes.

2. Els dies que el personal no estigui de forma presencial es farà en la modalitat de teletreball.

3. Els òrgans directius determinaran aquests torns.

4. El personal que ja tingui concedit el teletreball, mantindran les mateixes condicions que ja tenen autoritzades.

5. En cas de cura o atenció directa sobre una persona amb la qual es tingui una relació de dependència i s’hagi de guardar quarantena passarà a prestar els seus serveis mitjançant teletreball, mentre duri aquesta.

6. Iniciar el procés de negociació de la revisió i de l’actualització d’altres mesures i protocols existents en matèria de COVID 19, així com el possible establiment d’altres mesures de conciliació de la vida familiar i laboral.

7. Es crea dins la MSSG de Serveis Generals una Comissió de Seguiment de l’aplicació d’aquest acord.

Aquesta Comissió estarà composta per 2 persones de cada organització sindical representada en la MSSG i amb la representació que l’Administració determini, així com, amb el Servei de Prevenció Risc Laborals de la CAIB.

La Comissió de Seguiment s’ha de reunir a petició de cada una de les parts.

Aquesta Comissió tendrà funcions per estudiar la problemàtica i la casuística que es pugui plantejar amb la concidiència en un mateix lloc de treball de treballadors de l’àmbit del serveis generals amb treballadors d’altres àmbits i del Sector Públic instrumental.

Està previst que dilluns s’aprove en Consell de Govern, el dimarts es publiqui al BOIB. Aleshores, cada unitat orgànica distribuirà el seu personal en torns estables amb l’objectiu de crear grups bimbolla que aniran rotant setmanalment i així no coincidiran tots en el centre de treball i amb el que es preten minimitzar al màxim el contacte i evitar contagis.

Comentar-vos que aquest Acord és un primer punt de partida de cara a negociar noves propostes que donen resposta també als col·lectius vulnerables, conciliació i altres situacions que puguin anar sorgint.

US SEGUIREM INFORMANT

Descarrega en aquest enllaç l’INFORMA de la Mesa

Descarrega l’Acord signat entre l’Administració i les organtizacions sindicals