Celebrada la Mesa Sectorial de Serveis Generals de la CAIB us informam dels punts tractats:
MODIFICACIÓ RELACIÓ LLOCS DE TREBALL
S’ha produït la modificació de diversos llocs de treball. Un llocs adapten els requisits a les noves titulacions, altres actualitzen el nom del lloc, a més es crean plaçes noves d’Ordenança de Suport. Ens crida l’atenció, com sempre, el canvi a Lliure designació de places d’Hisenda, no pot ser de cap manera, l’Administració ha de parar d’adjudicar places a dit.
CONCURS DE TRASLLATS
Després d’estar aprovat en la Mesa del 19 de juliol, l’Administració ens duu la proposta de modificar unes bases ja votades, proposta que fa referència a què no serà obligatori permanèixer un any per poder agafar una comissió de serveis. No ens pareix seriós actuar d’aquesta manera i resulta curiós aquest canvi.
Està previst que al llarg del mes d’octubre es publique el concurs de trasllats.
Des d’UGT hem manifestat la necessitat urgent de començar a treballar i establir les bases cap a un model del concurs obert i permanent, reivindicació que fa anys estem demanant i que l’Administració també veu que aquest és el camí a seguir.
TITULACIONS I CERTIFICATS D’ACREDITACIÓ DELS NIVELLS DE LLENGÜES ESTRANGERES
S’aprova la INSTRUCCIÓ de la directora general de Funció pública on s’estableixen les titulacions i certificats que, amb referència als nivells estableix el Marc Comú Europeu de referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de feina de l’Administració de la CAIB.
DECRET DE TELETREBALL
Queda pendent per la propera setmana, amb les al·legacions de la part social, l’aprovació definitiva de l’esborrany de Decret de teletreball. Informar-vos que les principals novetats que contempla el Decret són:
Darreres modificacions:
- Els Caps de Servei tindran dret a demanar teletreball sempre que tengui un superior jeràrquic i que les necessitats del servei ho permetin.
- No podran acollir-se al teletreball el personal que ocupi llocs de treball de registre i atenció al ciutadà, secretàries d’alts càrrecs i tots aquells llocs que comportin funcions de direcció, coordinació i supervisió. UGT ha demanat que es modifiqui aquest punt i que no es generalitze, s’han de mirar les funcions i no el lloc de feina, ja què, aquests i altres llocs perfectament es poden desenvolupar les tasques mitjançant el teletreball.
- Identificar, en la RLT, els llocs que podran acomplir-se en la modalitat de teletreball.
- Creació de la Comissió Tècnica, en la que la part social queda exclosa. Des d’UGT demanam formar part i poder conèixer les incidències, rebre informació de les resolucions denegatòries…
- La presència en el centre de treball, serà mínim d’1 dia a la setmana.
- Es podrà acollir un 33% del servei o departament afectat i en cas de conflicte es determinarà l’ordre de sol·licitud en funció d’uns paràmetres taxats (per puntuació).
INSTRUCCIÓ 2/2021 DE CESSE D’INTERINS
UGT en data 17 d’agost de 2021 va interposar recurs de reposició contra la Instrucció 2/2021 de 20 de juliol de 2021 de la Direcció General de Funció Pública sobre establiment de nous criteris per al cessament de personal funcionari i laboral interí al servei de la CAIB.
UGT va sol·licitar en Mesa que es modifiques el motiu de cessament del personal interí que substitueix al personal funcionari amb reserva del lloc de treball o en situació de llicència o permís quan aquest perdi la titularitat del lloc de feina. La Directora General accepta la sol·licitud i quan es doni aquesta situació es canviara el nomenament de l’interí i no cessara.
US SEGUIREM INFORMANT!!!!!