Què és ‘Movember‘ i per què hauries de deixar-te bigoti uns dies
Aquesta iniciativa va sorgir l’any 2003 i des de llavors es realitza a tot el món.
L’objectiu de ‘Movember’ és conscienciar sobre la salut masculina i recaptar diners per a projectes de recerca.
Si hi ha un mes en què el protagonista és el bigoti aquest és, sens dubte, novembre. Des de fa gairebé dues dècades se celebra el popular ‘Movember’ i res té a veure amb l’arribada de l’hivern o el descens de temperatures. Les ciutats de tot el món s’omplen d’homes amb bigotis durant el mes de novembre per una bona causa solidària: conscienciar sobre la cura de la salut masculina.
A través d’aquest moviment, que es va iniciar l’any 2003 després de la idea d’un grup d’amics a Austràlia, la Fundació Movember té com a objectius conscienciar i recaptar fons per a projectes de recerca destinats a la salut mental, la prevenció del suïcidi, el càncer de pròstata i el càncer de testicles.
Quins són els objectius d’aquest moviment internacional?
“L’Organització Mundial de la Salut (OMS) calcula que cada any moren 510.000 homes per suïcidi a tot el món. El que equival a un per minut”, argumenta la fundació. En aquest sentit, les conseqüències d’una mala salut mental “poden ser mortals”. A més, “els homes no solen reconèixer que tenen un problema de salut mental i pot ser que no se sentin còmodes demanant ajuda”.
D’altra banda, el càncer de pròstata és el segon tumor més comú en la població masculina a nivell global. Per això, el propòsit d’aquesta iniciativa de gran impacte mundial és reunir fons i captar l’atenció de la societat cap als problemes que afecten la salut masculina.
A través de la visibilitat del bigoti, el moviment vol generar debat i conscienciar sobre la importància d’acudir a les revisions i de demanar ajuda si es necessita. “Amb els diners que recaptes, financem projectes innovadors en salut mental i prevenció de suïcidis, càncer de pròstata i càncer de testicles. 1250 projectes fins ara. Hem tingut un gran impacte i estem decidits al fet que sigui encara més gran”, detallen els creadors d’aquest moviment.
N’hi ha prou amb deixar-se bigoti des de l’1 de novembre, registrar-se a través d’aquesta web de la fundació i cuidar el teu bigoti durant tot el mes. “Empra el poder del teu bigoti per a generar converses i recaptar fons per la salut masculina”, afegeixen en la campanya.