UGT denuncia a l’Ajuntament de Manacor davant Inspecció de Treball per incomplir el seu protocol d’assetjament

??????????

UGT Serveis Públics ha portat a l’Ajuntament de Manacor davant Inspecció de Treball per incomplir el seu protocol d’assetjament laboral amb tres denúncies de treballadors municipals.

La primera de les denúncies es va presentar el setembre passat i encara no s’ha realitzat un primer contacte amb les presumptes víctimes per a garantir la seva protecció.

El protocol dona un termini de tres dies des del coneixement dels fets que puguin constituir un cas d’assetjament laboral perquè l’equip de seguiment es vas entreveure amb la presumpta víctima i prengui mesures que permetin la seva separació física del presumpte agressor.

“La inacció de l’Ajuntament de Manacor ha provocat una falta total de protecció als treballadors afectats, la salut dels quals ha empitjorat, i ha afectat també el funcionament del servei públic on presten servei perquè s’han hagut de demanar baixes mèdiques que possiblement podrien haver-se evitat”, ha assenyalat UGT Serveis Públics.

L’organització sindical ha sol·licitat al consistori manacorí “repetidament”, de manera verbal i per escrit, l’activació del protocol d’assetjament laboral. Fins i tot, abans de presentar la denúncia davant Inspecció de Treball, es va demanar una reunió amb l’alcalde, Miquel Oliver, el passat 16 de maig, i encara no s’ha rebut resposta.

Per tot això, UGT Serveis Públics considera que ha existit una “deixadesa de funcions” que “compromet” tant la salut dels treballadors com la qualitat del servei públic que rep la ciutadania.

Ha emplaçat a l’Ajuntament a evitar aquest tipus de comportaments ja que, en opinió del sindicat, llancen un missatge “pèssim” a la plantilla del consistori i a la societat sobre un tema “tan sensible” com l’assetjament laboral.