Centres de treball inclusius i orgullosos

Des d’UGT Serveis Públics amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, 28 de juny, presentem la campanya Centres de treball inclusius i orgullosos, sobre necessitat de construir centres de treball inclusius on es garanteixin els drets de les persones treballadores LGTBI.

En 2023, UGT va realitzar per segona vegada la recerca Cap a centres de treball inclusius. Una enquesta sobre discriminació laboral, on s’assenyalava que en 4 de cada 10 casos, les persones treballadores “tornen a l’armari en les seves respectives ocupacions” a pesar que en el seu entorn familiar han fet pública la seva orientació sexual o identitat.

L’ocultació és una estratègia apresa davant la realitat que assenyala les recerques on les persones LGTBI manifesten haver sofert agressions verbals sobre l’orientació sexual o insults.

Aquesta situació té conseqüències molt negatives, quantificables en el gaudi de drets i en salari, com ara renunciar a demanar permisos retribuïts o acompanyar a visites mèdiques o altres relacionats amb l’àmbit familiar. A més que la separació de l’àmbit laboral i familiar pot suposar també conseqüències per a la salut laboral de les persones treballadores LGTBI com ara estrès, ansietat, i trastorns musculars o gastrointestinals associats a aquesta ansietat entre altres qüestions.

Davant aquesta realitat des d’UGT Serveis Públics a través de les eines sindicals que disposem creiem necessari construir cada dia centres de treballs inclusius i orgullosos on es garanteixin les mateixes condicions laborals i oportunitats per al desenvolupament de les trajectòries professionals.

Per tot això presentem la campanya que es compon dels següents materials:

Cartell Centres de treball inclusius i orgullosos.
Imprescindibles Juny: publicació mensual on abordem la necessitat de garantir trajectòries professionals i personals en en condicions de llibertat, equitat, seguretat i dignitat.
Manifest- Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, 28 de juny, Per uns serveis públics plens d’orgull.
Per això animem posar en cada centre de treball el cartell Centres de treball inclusius i orgullosos pots descarregar-lo en la web i xarxes d’UGT Serveis Públics.