Accident laboral pel mal estat dels vehicles de la recollida d’escombraries d’Andratx

Un treballador surt il·lès després de botar del camió abans que un camió rodés per un vessant.
UGT Serveis Públics ha expressat la seva “frustració” per un nou accident greu a causa del mal estat dels vehicles que utilitza la contracta de recollida i neteja viària d’Andratx. Dijous passat dos treballadors van sofrir un accident laboral del qual van sortir il·lesos per saltar un d’ells d’un camió, al qual li va fallar el fre de mà, abans que el vehicle rodés per un vessant.
L’organització sindical ha indicat que “per sort” no hi ha hagut que patir “lesions físiques” a causa de l’accident laboral, encara que ha assegurat que ha estat advertint de manera “reiterada” del mal funcionament dels camions de l’adjudicatària de recollida d’escombraries d’Andratx.
Els delegats sindicals d’UGT Serveis Públics van informar en 2021 a l’autoritat laboral fins a dues ocasions de la situació dels vehicles i encara no han rebut cap mena de resposta.
Així mateix, consten innombrables comunicacions internes dels treballadors a l’empresa adjudicatària de la neteja viària de l’Ajuntament d’Andratx sobre l’estat dels vehicles.
“A aquesta greu irregularitat cal afegir que és una pràctica recurrent que els camions circulin sobrepassant la seva massa màxima autoritzada”, ha assegurat el sindicat.
UGT Serveis Públics es pregunta que més ha d’ocórrer en aquest sector de la recollida d’escombraries perquè els responsables polítics assumeixin la “precària” realitat de les contractes i els seus treballadors.
“S’està demostrant que el conveni col·lectiu autonòmic del sector, que UGT no va signar, no està solucionant els problemes de la recollida de residus i neteja viària de Balears”, ha insistit UGT Serveis Públics, que ha assenyalat que aquesta normativa laboral és un “pegat temporal” que no s’aplica en cap contracta en l’actualitat, i ja es veurà si en alguna “afortunada” licitació al llarg de 2023.