APROVAT L’INCREMENT RETRIBUTIU DELS EMPLEATS PÚBLICS DE LA CAIB 2022 y 2023

APROVADA LA COMPENSACIÓ SALARIAL ADDICIONAL DE L’1,5 % PER DISMINUIR L’IMPACTE GENERAT PER LA INFLACIÓ AIXÍ COM LA PUJADA SALARIAL DE 2023

Avui, dijous 28 d’octubre, s’ha convocat la Mesa d’empleats públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per tractar dues qüestions de gran importància. D’una banda, la pujada addicional pactada per la UGT Serveis Públics, sindicat més representatiu de les Administracions Públiques per l’exercici de l’any 2022 de l’1,5 % i, d’altra banda, les mesures contingudes als pressupostos de l’any 2023 que inclouen, entre altres millores, l’altra pujada pactada també per la UGT per a l’any 2023 i la recuperació de la reducció del 2% que es va aplicar en l’exercici 2020 a les retribucions complementàries.

2022

S’ha aprovat dit Acord amb el vot a favor d’UGT i CC.OO i el vot en contra del CSIF i STEI, de l’abonament de l’1,5 % amb efecte retroactiu a 1 de gener de 2022 al més aviat possible. L’Administració ha admès la proposta de la UGT Serveis Públics que l’abonament es faci a la nòmina de finals de novembre.

Aquest abonament amb efecte retroactiu a l’1 de gener suposa pagar els endarreriments de totes les retribucions, bàsiques i complementàries, a excepció de la carrera professional que no pateix increment. En el supòsit que es faci el pagament a la nòmina de novembre s’haurien de multiplicar per 10 l’increment de l’1,5 % i a partir d’aquesta nòmina estaran les quanties incorporades amb l’1,5 de pujada aplicada.

2023

Les mesures pel 2023 que inclouen els pressupostos són l’aplicació de l’Acord signat de la UGT, un increment per a l’any 2023 del 2,5 % a totes les retribucions, bàsiques i complementàries, que s’abonaran des del mes de gener. A més, s’incorporarà a la nòmina de gener de 2023 la suma de la minoració que es va fer l’any 2020, el que significa que la quantitat mensual que no es va abonar l’any 2020 i es va detreure s’incorporarà a la nòmina, és a dir, si cada mes es van detreure 40 euros, aquests 40 euros ja s’aniran sumant des del gener, a més del 2,5 % esmentat amb anterioritat. Afegir 0,5 i 0,5%.

Els càlculs que maneja la UGT ronden un sòl d’abonament que supera els 300 euros de mínim i en alguns casos arribarà gairebé als 1.000 euros.

La UGT Serveis Públics, en el transcurs de la reunió, va plantejar la necessitat de convocar una nova mesa d’empleats públics per fer el seguiment de la implantació i la negociació de les mesures que s’han incorporat a l’Acord signat amb l’Administració on es recullen les pujades salarials i altres mesures com la jubilació anticipada, les 35 hores, la reclassificació professional, etc. a l’àmbit de la Comunitat Autònoma. L’Administració s’ha compromès a estudiar les mesures i, si és possible, convocar una nova mesa al més aviat possible.