,

Calendari de festius per a 2024 a Balears

La Mesa Social Tripartida, òrgan constituït pel Govern, Patronals i Sindicats, va aprovar el calendari de dies festius per a l’any 2024 en l’àmbit de les Illes Balears. Així, s’ha ratificat la proposta que la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia va remetre a patronals i sindicats. L’aprovació ha comptat amb el vot favorable de totes les parts.

El calendari de dies festius per al 2024, dissenyat en funció del que es disposa per la normativa estatal i autonòmica vigent, està conformat per 12 dies. En aquest sentit, la directora general d’Ocupació, Catalina Cabrer, ha explicat que, “a causa de com han caigut els dies en 2024, s’ha hagut de triar entre declarar festiu el Dilluns de Pasqua o el 26 de desembre”. “La Mesa Tripartida ha optat per la mateixa solució que ja es va adoptar l’any passat. Mantenim el Dilluns de Pasqua com a festiu i deixam que siguin els municipis els que decideixin si el 26 de desembre és festiu o no”. D’aquesta manera, la relació de festius és la següent:

1 de gener, Cap d’Any, Dilluns

6 de gener, Epifania del Senyor, dissabte