Comença la campanya “L’educació canviarà el món” amb un seminari per aprendre a prevenir el racisme.

Aquest curs escolar hem de conviure amb moltes incerteses i importants desafiaments, en aquest sentit és fonamental en aquests temps donar suport a la comunitat educativa i facilitar recursos per al desenvolupament de la tasca docent. Amb l’objectiu de contribuir a construir una educació per a la igualtat d’oportunitats des d’AULA INTERCULTURAL impulsem La teva educació canviarà el món.

Una campanya, on hi participen centres educatius de les Illes Balears, que pretén enfortir la comunitat educativa i crear xarxa entre centres educatius de diferents comunitats autònomes.

A hores d’ara és fonamental treballar per prevenir el racisme i facilitar l’exercici dels drets de totes les persones i des de La teva educació canviarà el món volem col·laborar posant a l’servei de les i els docents:

1. Guies per a primària i secundària «La teva educació canviarà el món” per treballar a les aules.

2. Seminaris on-line adreçats a l’alumnat que enforteixin l’educació en valors i el desenvolupament de les trajectòries professionals en igualtat d’oportunitats.

3. Plataforma d’intercanvi entre centres de diferents comunitats autònomes.

4. Xarxa de centres «La teva educació canviarà el món”

5. Reconeixement a la tasca dels centres educatius i del professorat per la seva implicació en l’educació en valors.

Des del 22 d’octubre i fins al 10 de desembre, Dia dels Drets Humans i darrera trobada on crearem un espai per pensar i compartir com per exercir drets a totes i tots junts.

Cada mes tindrem una trobada virtual i després de la trobada a la plataforma de la campanya es facilitarà material per treballar a l’aula.

En aquesta primera trobada: 22 d’octubre 2020: Som una societat diversa. Aprendre a prevenir el racisme. Tenim la sort de comptar amb Lucía ASUE Mbomio. Reportera a TVE1, columnista a El País, col·laboradora en diversos mitjans entre els quals destaquem: Afroféminas, Pikara Magazine, Món Negre o Vogue. Ha escrit dos llibres “Les que es van atrevir” i “Filla del camí”. A més analitza la representació de persones africanes i afrodescendents en mitjans de comunicació i, a través de la seva col·laboració des de fa 6 anys a Afroféminas, ha entrevistat i contribuït a visibilitzar a prop d’un centenar de dones negres.

Si ets d’un centre educatiu de secundària i formació professional de les 17 CCAA i de les 2 ciutats autònomes pots participar d’aquestes accions que són totalment GRATUÏTES.

Seran desenvolupades per l’equip d’AULA INTERCULTURAL, un equip multidisciplinari que compta amb una àmplia experiència en el desenvolupament d’accions per a la prevenció de l’racisme i la promoció de la interculturalitat.

Tenint en compte el context sanitari actual, les accions es realitzaran de manera ON-LINE.

Per participar-hi pots contactar a través de 91-5897190 o correu:antonia.bauza@ugt-serveispublics.eu