De persona treballadora “analògica” a “digital” curs gratuït de 30 hores.

A la fi de l’època dels noranta del passat segle es va produir una accelerada informàtica, sobretot a causa de la incorporació d’Internet, tant en la nostra vida quotidiana com en els nostres llocs de treball.

No obstant això, el coneixement que les persones treballadores posseïm sobre “digitalització” no ha evolucionat al mateix ritme que les tecnologies, la massa coneguda pandèmia de COVID-19 l’ha evidenciat encara més.

Totes i tots utilitzem diàriament les tecnologies però no les entenem ni les dominem completament, la qual cosa converteix qualsevol error comès -per petit que sigui- en un autèntic maldecap. A més la irrupció del teletreball en les nostres vides fa que sigui necessari un coneixement més ampli dels possibles problemes que ens puguem trobar i les seves solucions.

UGT entén que el futur avanç professional de les persones treballadores passa per millorar les seves competències digitals i, en conseqüència, s’ha involucrat activament dins del projecte finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i Unió Europea – *Next *Generation.

La Unió Europea aposta per uns objectius en matèria digital per a l’any 2030, que suposaran la creació d’una important quantitat de llocs de treball amb perfil de coneixements en matèria digital en tots els àmbits productiu, la qual cosa converteix als anomenats “coneixements en digitalització” en una important matèria transversal a aplicar en tots els àmbits de la nostra vida diària i la nostra activitat laboral.

En un curt espai de temps, tots nosaltres haurem de tenir aquestes competències per a ser més eficients en els nostres llocs de treball i per això, a l’hora de trobar o accedir a una nova ocupació, els ocupadors exigiran que posseïm aquest tipus de coneixement abans d’incorporar-nos a l’activitat laboral de l’empresa.

El 18 de gener es va publicar en el Butlletí Oficial de l’Estat el Reial decret 46/2022, pel qual s’estableixen determinades qualificacions professionals, entre les quals es troba l’Acreditació de la Qualificació Professional IFC748_2 Digitalització Aplicada a l’Entorn Professional, -corresponent a la branca Informàtica i Comunicacions-, en l’annex de les quals III podeu trobar tota la informació relativa a aquesta.

UGT, a través del projecte *Next *Generation, ha posat a la disposició de totes les persones treballadores el curs “Digitalització aplicada al sector productiu”, destinat a capacitar-les en competències digitals. Aquest té una durada de 30 hores (6 setmanes) en modalitat en línia. Aquesta acció formativa és gratuïta per a qualsevol persona treballadora que es trobi en actiu, ja sigui per compte d’altri, per compte propi, treballador en situació d’ERTO o empleat públic.

Una vegada realitzat i superats tots els controls periòdics, et proporcionarà un diploma acreditatiu del Ministeri d’Educació i Formació Professional.

A través de la signatura d’aquest diploma, autoritzaràs el Ministeri per a iniciar els procediments d’acreditació de la Qualificació Professional IFC748_2 Digitalització Aplicada a l’Entorn Professional (Reial decret 46/2022, DE 18 de gener) composta -en el cas del curs que ens ocupa- per les unitats de competència “UC2490_2: Aplicar tecnologies habilitadores digitals per a la gestió de dispositius i dades en l’entorn professional” i “UC2491_2: Aplicar tecnologies habilitadores digitals per a la gestió de continguts en l’entorn professional” pertanyents a qualificació esmentada anteriorment.

Si et decideixes a realitzar-ho, quan ho completis hauràs après les competències bàsiques relacionades amb la informació i alfabetització digital, la comunicació i la col·laboració, la creació de continguts digitals, la seguretat en la xarxa i la resolució de problemes. El curs està compost per cinc Accions Formatives més una Acció Formativa inicial que t’oferirà una visió global de les tecnologies habilitadores.

Si vols inscriure’t el pots realitzar a través d’aquest enllaç.