Demanem que s’incrementin les polítiques per protegir les famílies més vulnerables

UGT Ensenyament avisa que el tancament dels col·legis i escoletes ha afectat el seguiment escolar de les famílies més vulnerables.
Un de cada 3 nins que viuen a Balears es troba en risc de pobresa i exclusió amb unes xifres d’abandonament escolar que superen el 26%.
El sindicat demana que s’incrementin les polítiques per protegir les famílies més vulnerables.
Avui dia hi ha un 30% de llars que viuen dins la pobresa, a un 7% d’aquestes els dos progenitors treballen són dades estatals que ha analitzat UGT Ensenyament junt amb altres dades internacionals. Des del sindicat els preocupa que el tancament dels col·legis a causa de la COVID-19 va afectar a les famílies dintre del llindar de la pobresa. Es demana que s’incrementin les mesures a nivell de despesa pública per protegir a les famílies i reduir els percentatges de nins i nines en situació de pobresa. Mentre famílies de classe-mitja-alta es poden permetre tenir fins a tres ordinadors en un mateix nucli. Famílies amb pocs recursos a vegades se’ls complica poder tenir un ordinador. En alguns casos extrems algunes famílies pràcticament només poden assegurar un menú saludable pels seus fills a través del menjador escolar. Un informe de la UNESCO posa de manifest que la suspensió de les classes presencials a tots els nivells de l’ensenyament va afectar a un 70% de la població estudiantil mundial. L’informe destaca que les administracions educatives han de prestar atenció per preveure i reduir possibles problemes amb la interrupció de l’aprenentatge, la nutrició, la protecció, l’aïllament social, augment de l’abandonament escolar i la bretxa digital.
Des del sindicat s’ha analitzat com els nins i nines procedents de famílies més vulnerables tenen més dificultat per al desenvolupament d’activitats que compensen l’absència de les classes. Això fa que incrementin les desigualtats. Des del sindicat demana que si la pandèmia anés a pitjor, no es tornin a tancar les escoles, sense assegurar-se que quedin menjadors i determinades aules amb personal per mitigar els efectes de la COVID-19 a les famílies més vulnerables.
Espanya es converteix en líder pobresa infantil d’Europa segons un informe de UNICEF i a Balears concretament el percentatge de nins i nines en risc de pobresa i exclusió és del 34,1%. A més les taxes d’abandonament escolar i de fracàs escolar superen el 26%. Per altra banda, les dones són les més afectades per la pobresa i l’exclusió social, tal com posa de manifest l’INE, un 37, 5% de dones d’entre 16 a 29 anys al país està en risc de pobresa i exclusió social.