EFECTIU L’ABONAMENT DELS ENDARRERIMENTS DE L’INCREMENT DE L’1.5%

CONFIRMAT L’ABONAMENT DELS ENDARRERIMENTS DE L’INCREMENT DE L’1.5% ADDICIONAL EN LES RETRIBUCIONS EN LA NÒMINA DE NOVEMBRE

Aquesta pujada addicional de l’1,5% afegida al 2% aplicat des de l’1 de gener de 2022, emana del “Acord marc per a una Administració del segle XXI” subscrit, en el marc de la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques, per la Ministra d’Hisenda i Funció Pública, en representació del Govern d’Espanya, i les organitzacions sindicals UGT i CCOO (71,4% de representativitat i 10 membres en la taula -5 cadascun-) el passat 19 d’octubre.

A aquest augment es va oposar, amb el seu vot en contra, CSIF (22.2% de representativitat). En ell, a més de moltes matèries de caràcter general, també es van fixar els increments retributius dels exercicis 2023 i 2024. Els seus efectes econòmics s’aplicaran amb efectes retroactius a l’1 de gener de 2022.

Posteriorment, en l’àmbit d’Illes Balears, l’acord va ser traslladat a la Mesa General de Negociació dels/les Empleats/des Públics de la Comunitat Autònoma de Illes Balears, es va aprovar amb àmplia majoria sindical. Es van oposar a aquesta pujada, amb el seu vot en contra els sindicats CSIF i STEI.

EFECTES PRÀCTICS EN L’EXERCICI 2022

En l’exercici 2022, l’increment fix aconsegueix el 3,5%, en afegir-se un 1,5% a l’increment del 2% ja aprovat en la Llei 22/2021. En l’àmbit de les Illes Balears, a proposta d’UGT-Serveis Públics la nòmina del mes de novembre inclourà l’increment addicional del 1,5% i els endarreriments corresponents a aquest 1,5% des de gener fins a octubre de 2022.

Per a ajudar-vos al càlcul; heu de tenir en compte que el 1,5% addicional es calcula sobre les retribucions vigents a 31 de desembre de 2021 i s’aplica a totes les retribucions bàsiques i complementàries a excepció de la Carrera Professional, recordeu d’una banda estaran les corresponents als mesos des de gener a octubre -tots dos inclosos- i per un altre les del mes de novembre ja s’inclouran actualitzades en la nòmina d’aquest mes.

RECORDA

Per a l’any 2023 l’increment és del 2,5% en totes les retribucions, bàsiques i complementàries, a més, a partir de l’1 de gener de 2023 es recupera la suma de la minoració del 2% que el Govern Balear va aplicar al seu personal l’any 2020. Pel 2023 s’afegeixen dues pujades variables de 0,5%, la primera si l’IPC harmonitzat de 2022 i 2023 supera el 6% i tindria caràcter retroactiu i consolidable, i La segona operaria si el PIB nominal en 2023 arriba al 5,9%.

A més, des del mes de gener de 2023 es recupera la reducció del 2% de les retribucions complementàries que va realitzar el Govern de manera unilateral en l’exercici 2020.

Pel 2024 s’estableix un augment fix del 2% més un 0,5% variable que es cobraria si l’IPC harmonitzat de 2022, 2023 i 2024 supera el 8% i també tindria caràcter retroactiu i consolidable.

CONTINUEM DEFENSANT ELS TEUS DRETS. CONTINUAREM INFORMANT