El Ministeri d’Hisenda bloqueja l’acord tancat amb Justícia el passat 14 de setembre

CSIF, STAJ, CCOO i UGT anuncien mobilitzacions i requerirem al President del Govern perquè es compleixin els acords.

El Ministeri de Justícia trasllada en la taula de negociació el que denomina una “contraoferta d’Hisenda” en els següents termes:

Ajornament del pagament de les quantitats mensuals acordades, en tres terminis a 2022, 2023 i 2024, Eliminar el caràcter retroactiu pactat a gener de 2021 i que suposaria una paga d’endarreriments.

En les matèries objecte de futura negociació, suprimir la referència temporal del compromís de negociació de la carrera professional durant el 2022.
Les quatre organitzacions sindicals hem mostrat nostre més absolut rebuig a aquesta contraoferta d’un acord ja tancat amb Justícia i que Hisenda coneixia perfectament des que es va aprovar la Llei de Pressupostos Generals de 2020.

Hisenda ha estat coneixedora en tot moment de la negociació i de la seva evolució, avalant les propostes del Ministeri des del primer moment i, només a última hora planteja objeccions a l’acord i exigeix modificacions imposades unilateralment en el text que es va tancar fa mes i mig i que portàvem negociant set mesos enrere.

Els quatre sindicats hem traslladat al Ministeri la seva falta de credibilitat, i la del Govern al complet, que es demostra en la més absoluta falta de bona fe en la negociació i li ha advertit que pot afectar la resta de qüestions relacionades amb el projecte de Justícia 2030 que pretén traslladar a la taula de negociació.

CSIF, STAJ, CCOO i UGT hem exigit al Ministeri de Justícia el compliment dels termes de l’acord tancat en la Taula de negociació que passa per l’abonament de les quantitats acordades i la retroactivitat.

Durant la reunió, els quatre sindicats hem exigit la presència de la Ministra de Justícia que, en la reunió que vam mantenir amb ella cada organització el mes de juliol passat, va impulsar la negociació de l’acord retributiu després de les reunions del 13 i 26 de maig, 9 i 23 de juny i 7 de juliol (la que es va convocar per al 14 de juliol es va suspendre pel canvi de titular en la cartera de Justícia) i va garantir la seva continuïtat el mes de setembre, tal com finalment va ocórrer amb la convocatòria de taules els dies 2, 9 i 14 de setembre.

Davant l’absència de la Ministra, els sindicats hem donat per conclosa la reunió i hem anunciat la convocatòria de mobilitzacions que s’iniciaran amb una concentració de delegats sindicals el pròxim 15 de novembre i seguirà amb una gran manifestació el pròxim 20 de novembre, sense descartar un altre tipus de mesures per a denunciar aquesta burla a la negociació col·lectiva i a la dignitat de milers de funcionaris i funcionàries de l’administració de Justícia.

CSIF, STAJ, CCOO i UGT acordarem un calendari de mobilitzacions amb l’objectiu que es compleixi els acords, es respecti la negociació col·lectiva i es mantinguin les quantitats fixades amb el Ministeri de Justícia.