El personal de la sanitat privada cobrarà un 8 per cent més en dos anys

UGT Serveis Públics ha signat el conveni autonòmic de la sanitat privada amb una pujada salarial del 8 per cent durant dos anys per a les més de 5.000 persones que treballen en el sector.

El conveni col·lectiu d’establiments sanitaris d’hospitalització, consulta i assistència de Balears tindrà una vigència de dos anys amb efectes retroactius des de l’1 de gener d’enguany. La totalitat dels endarreriments s’hauran de cobrar abans que acabi 2022.

Aquelles persones que en l’actualitat tinguin pactades millores salarials no les perdran perquè el nou conveni de la sanitat privada inclou una clàusula obligacional de no compensació i absorció de les millores salarials que s’estiguin abonant.

A més, s’ha incorporat una clàusula de garantia salarial que estipula que hi hauria una pujada de fins a un 1 per cent més si l’IPC de 2024 fos superior a la suma de l’IPC de 2022 i 2023.

UGT Serveis Públics es complau d’haver aconseguit un acord de conveni en la sanitat privada, la qual cosa ha evitat la paràlisi que van significar els cinc anys de falta de consens per a aconseguir el pacte de 2017. Durant aquest temps es van congelar retribucions i va haver-hi pèrdua de poder adquisitiu.

L’organització sindical és conscient que queda molt camí per recórrer i que cal abordar temes com la jornada laboral, els permisos o la classificació professional.