Els empleats públics de la Comunitat Autònoma cobraran un 0,5% més amb efectes des del gener per compensar en part l’alça de l’IPC

L’increment està recollit a l’acord marc signat per Hisenda i els sindicats UGT i CCOO

La dada avançada de l’IPC del setembre ha activat l’increment salarial addicional de fins a un 0,5% per als més de tres milions de treballadors públics existents a Espanya. Aquest increment addicional dels sous públics està recollit a l’Acord Marc per a una Administració del segle XXI, signat per UGT i CCOO a l’octubre.

Aquest acord preveu per al 2023 dos increments salarials: una pujada fixa del 2,5%, que ja es va aplicar al gener, i dues possibles pujades variables addicionals: una “fins a un màxim del 0,5%”, vinculada a l’evolució dels preus i una altra del 0,5%, lligada al PIB.

En aplicació d’aquest acord, el passat 5 d’octubre es va publicar en el BOE l’Acord del Consell de Ministres que va aprovar l’aplicació de l’increment del 0,5% de les retribucions del personal del sector públic recollit a  l’acord signat per UGT- Serveis Públics.

Després d’això, UGT Serveis Públics va registrar davant l’administració autonòmica amb la finalitat d’implantar el més aviat possible l’aplicació de les clàusules addicionals retributives (0,5%) per a l’any 2023, vinculada a l’IPC, tal com recull dit Acord Marc per a una administració del segle XXI.

Davant aquesta petició, se’ns ha informat des del Govern que l’abonament de l’actualització de les quanties i dels corresponents ENDARRERIMENTS, es produiria, amb caràcter general en la nòmina del mes d’octubre (si no fos possible, es faria en el mes següent, però sempre amb la retroactivitat fins a l’1 de gener de 2023).

Us recordem que aquestes quantitats són consolidables i que, per tant, es tindran en compte per a l’aplicació de futurs increments salarials. Aquest acord és aplicable al personal funcionari, laboral i estatutari, així com al del Sector públic instrumental de la CAIB.

A més d’aquesta pujada, és possible un nou increment salarial d’un altre 0,5% addicional que operaria més endavant, el qual se sumaria a l’increment pactat pel 2024.