Els i les treballadors/res de les residències privades abandonen els seus llocs per a treballar en hostaleria

La UGT declara que a Balears, ja s’ha perdut un 25% de la plantilla de treballadors de les residències privades per a les persones majors. De la plantilla de 2.000 empleats, al voltant de 500 persones han abandonat el seu lloc de treball. D’aquesta xifra, 400 empleats s’han anat enguany, els 100 restants l’any passat. Això implicaria que una de cada quatre persones deixa el seu ús en aquestes residències.

Segons va explicar ahir Marta Barcells, responsable de Dependència del sindicat, en la roda de premsa, els motius pels quals s’abandonen aquests llocs és per una alta càrrega de treball i un salari mínim. Les denúncies dels treballadors, presentades al sindicat, acusen una falta de descans, ja que els dies lliures “no els basten”.

Miguel Ángel Romero, secretari general de la UGT, va assegurar que la majoria dels treballadors renuncien als seus llocs de treball per a buscar una nova ocupació en el sector de l’hostaleria, on guanyarien un 50% més que en els seus llocs actuals. Romero va indicar ahir que si les xifres segueixen el seu curs actual, per a finals d’estiu, el nombre de dimissions podria augmentar fins a altres 100 persones. Això provocaria que es perdi prop d’un 30% de la plantilla actual.

Per a evitar que es continuï llaurant “un problema social de primer nivell”, segons ho va descriure el secretari, UGT exigeix que s’apliqui la pujada salarial del 6,5% que estipula la demanda guanyada pel sindicat a principi d’any en l’Audiència Nacional. El que implicaria que, el sou actual de 997 euros, passaria a ser de 1.061 euros, un total de 64 euros més.

A més, Romero va assegurar que els treballadors del sector “han quedat en l’oblit per part de les patronals” i que és necessari negociar un conveni autonòmic a Balears per a arreglar aquesta situació “insostenible”.

En la roda de premsa també va intervenir Ángeles Gómez, treballadora en residències per més de 18 anys, va declarar que estan igual, o pitjor, dos anys després de la pandèmia.