Una pujada salarial del 8% en tres anys proposada pel Govern per als empleats públics és insuficient

El sindicat troba insuficient la pujada salarial del 8% en tres anys proposada pel Govern per als empleats públics i reclama que s’incloguin clàusules de revisió per als empleats públics.
UGT demana que es realitzin les modificacions legals necessàries perquè la jornada de 35 hores se situï en l’àmbit exclusiu de la negociació.
UGT Serveis Públics ha reclamat al Ministeri de Funció Pública, en la reunió de la Mesa de Diàleg Social celebrada avui, un acord pluriennal que inclogui un increment salarial que esmorteeixi la pèrdua de poder adquisitiu dels empleats públics a conseqüència de l’augment de la inflació.
El sindicat ha rebutjat la proposta inicial que el Govern ha plantejat: un 8% en tres anys. En 2022, l’Executiu planteja un increment del 1,5%, sobre el 2% inicial fixat en els Pressupostos Generals de l’Estat per a enguany. La pujada tindria caràcter retroactiu des de gener i s’abonaria en una paga addicional abans que acabi l’any. En 2023, el Ministeri proposa una pujada del 2,5% i en 2024 planteja una pujada del 2%.
Per a UGT Serveis Públics, aquesta oferta del 8% resulta insuficient i demana que s’incloguin clàusules de revisió que permetin frenar la pèrdua de poder adquisitiu dels empleats públics.
En la reunió, UGT també ha posat sobre la taula altres aspectes de matèria salarial, com la recuperació de la prestació econòmica del 100% en les situacions de *IT, l’increment del complement de residència o insularitat, del preu del quilometratge o el reconeixement de la pèrdua del poder adquisitiu del personal laboral en l’exterior (*PLEX).
Més ocupació
El sindicat ha defensat un conjunt de propostes destinades a aconseguir una ocupació de qualitat i impulsar el rejoveniment del personal de les Administracions. En aquest sentit, UGT demana, novament, el reconeixement de la jubilació parcial anticipada dels funcionaris públics, així com la reactivació de l’Observatori de l’Ocupació Pública, que permetria realitzar un seguiment del regulat en l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic.
Una Administració del futur precisa d’uns treballadors i treballadores amb formació i eines adequades per a atendre les demandes de la ciutadania. Cal avançar en matèria de digitalització i UGT reclama que es convoqui la Comissió de digitalització per a abordar el procés de formació del personal i de la ciutadania.
Més drets i més igualtat
El sindicat també ha posat sobre la taula avançar en qüestions com els perfils professionals, l’aplicació immediata de la classificació professional, fomentant i facilitant la constitució i el desenvolupament del Grup B, flexibilitzar els processos de provisió i de mobilitat interadministrativa, així com recuperar el caràcter de mínim dels permisos i vacances.
En matèria d’igualtat, UGT ha demanat que es creï i convoqui urgentment una Comissió d’Igualtat per a impulsar la modificació normativa de la negociació de plans d’igualtat en les Administracions publiques, entenent que és summament important la creació d’un Registre de Plans d’Igualtat en les Administracions Públiques de tot el país.
Finalment, el sindicat ha defensat igualment davant la Mesa de Diàleg Social un conjunt de modificacions legislatives del Text Refós de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic, la derogació de part de l’articulat del Reial decret 20/2012, la negociació de la Llei de Funció Pública de l’Administració General de l’Estat, així com la necessitat urgent i immediata d’establir, mitjançant negociació col·lectiva, una nova Classificació dels Centres Penitenciaris del país.