,

FeSP-UGT presenta al conseller d’Educació el projecte educatiu: “Som Més, contra l’odi i el radicalisme”.

La Federació de Empleades i Empleats Públics de la UGT Illes Balears (FeSP-UGT) s’ha reunit avui matí amb el conseller d’Educació Universitat i recerca Martí Xavier March i Cerdà per tal de presentar el projecte educatiu: “Som Més, contra l’odi i el radicalisme”. Per una educació integral.

Han participat en aquest encontre el secretari general de FeSP-UGT, Miguel Ángel Romero, la secretària federal de la dona i polítiques socials Luz Martínez Ten, la secretària d’Igualtat Antonia Bauzà i el secretari d’Ensenyament Tino Davia .

A aquesta reunió s’ha presentat el projecte de sensibilització contra el discurs de l’Odi #Som Més, que es durà a terme en setze instituts de les Illes Balears.

El Projecte “Som Més, contra l’odi i el radicalisme”, està destinat a combatre els discursos d’odi a les xarxes socials. Es tracta d’un programa educatiu que per primera vegada se duu a terme a Balears començant aquest curs 2019-2020. Se desenvolupa després de l’acord de FeSP-UGT amb Google Espanya, i la col·laboració de diferents ministeris del Govern de l’Estat, entre d’ells, el Ministeri d’Interior i d’Educació. Es tracta d’un projecte d’àmbit nacional i l’objectiu és facilitar eines didàctiques a tots els centres educatius i al professorat per poder abordar la discriminació i el discurs de l’odi, tant en la vida com en les xarxes, amb l’alumnat.

Al nostre país compta amb la infraestructura material i humana de FeSP-UGT gràcies a la nostra llarga trajectòria i contrastada defensa dels valors en la nostra educació. El projecte Aula Intercultural de FeSP-UGT inclou excel·lents recursos per a la difusió escolar de la tolerància i el respecte a la diversitat, gràcies al fet que comprèn també la iniciativa Som Més que desenvolupa aquest programa.

El programa uneix dos àmbits essencials: l’educació a l’aula i l’ús responsable de les xarxes socials amb l’objectiu de fomentar el respecte, la tolerància i la diversitat entre els adolescents, i sensibilitzar i prevenir contra la radicalització violenta i el discurs de l’odi . La base de la proposta dels tallers és la conscienciació de l’alumnat adolescent contra els discursos d’odi a les xarxes socials mitjançant una metodologia lúdica, eminentment pràctica i participativa. Per a això, es fa reflexionar a l’alumnat sobre les diferents actituds i missatges que fomenten la negativitat i la discriminació (xenofòbia, racisme, homofòbia, aporofobia, …). Com a tasca final, hi ha un concurs de vídeos a Youtube, el premi és un viatge a Irlanda per visitar les instal·lacions de Google.

La importància del programa que patrocina Google i que coordina FeSP-UGT al nostre país s’evidencia en les xifres: a la nostra Comunitat Autònoma se faran 250 tallers, per a un total de més de 2000 alumnes, en 16 instituts de 10 municipis. A Palma: IES Josep Maria Llompart, IES Nou Llevant, IES Son Cladera, IES Politècnic i CIFP Juníper Serra. A Calvià: IES Son Ferrer i IES Bendinat. A Manacor: IES Manacor i IES Mossèn Alcover. A Llucmajor: IES Llucmajor i IES S’Arenal. Altres municipis: IES Damià Huguet (Campos), IES Clara Hammerl (Port de Pollença), IES Porreres, IES Baltasar Porcel (Andratx) i IES Albuhaira (Muro).

UGT Ensenyament demostra un cop més el seu ferm compromís amb l’educació en valors i consolida la seva decidida implicació per aconseguir, des d’aquesta educació, una societat més justa i igualitària per a tothom.

La reunió s’ha celebrat amb un ambient cordial en el que el Conseller ha agraït la informació traslladada i ha mostrat la seva predisposició a col·laborar amb el desenvolupament del projecte que, a més, té un cost zero per a la Comunitat Autònoma.