Imprescindibles Juny 2024

L’Organització Internacional del Treball (OIT) reconeix que les persones treballadores LGBTI tenen majors dèficits de treball decent, la qual cosa es converteix en un obstacle per al seu ple desenvolupament professional i personal. Així ho confirma l’estudi realitzat per l’Àrea confederal LGTBI d’UGT, Cap a centres de treball inclusius, de 2023 on 4 de cada 10 persones trans reconeixen ocultar la seva identitat en entrevistes de treball per por de que la “exposició” suposi algun risc d’acomiadament, assetjament, comentaris o canvi d’actitud, entre altres qüestions.
Davant aquesta realitat, UGT Serveis Públics, treballem cada dia per defensar els drets laborals de les persones treballadores LGTBI i per això apostem per construir centres de treballs inclusius i orgullosos a través de totes les eines normatives i sindicals de les quals disposem.
És necessari contribuir al canvi cultural que permeti que en les AAPP i empreses vinculades als serveis públics desenvolupar mesures adequades perquè en les negociacions, convenis, protocols i formacions s’impulsin les mesures adequades per a garantir els drets LGBTI.
Per tot això, amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, 28 de juny, des d’UGT Serveis Públics, les Secretàries Dona i Polítiques Socials un IMPRESCIBLES DE JUNY 2024 on presentarem anàlisi, dades, eines, propostes i conceptes claus que consisteix a fer visible que els centro de treball són llocs per a posar en pràctica l’exercici real dels drets de totes les persones treballadores.
Per això animem a descarregar IMPRESCIBLES DE JUNY 2024 en la web i xarxes d’UGT Serveis Públics.