Informe sobre els Resultats de les Eleccions Sindicals – Sector Salut

Comparativa de Representativitat 2016 – 2024

Les eleccions sindicals del sector de la salut mostren canvis significatius en la distribució de delegats i delegades entre els sindicats pels anys 2016 i 2024. A continuació, es detallen els resultats obtinguts per cada sindicat en ambdós anys, amb un enfocament especial en la quantitat de delegats i delegades elegits.

Total de Delegats i Delegades

• 2016: 159
  • 2024: 157

Aquest lleuger ajust en el total de delegats i delegades podria reflectir canvis en l’estructura organitzativa o en el nombre de treballadors representats.

Resultats per Sindicat

• 2016: 0 delegats i delegades
    • 2024: 0 delegats i delegades

Anàlisi

L’increment en el nombre de delegats i delegades de la UGT és un indicador molt positiu de reconeixement i confiança creixent entre els treballadors del sector salut. Aquesta tendència ascendent per a UGT contrasta amb la disminució experimentada per CCOO i SIMEBAL, mentre que CSIF va mostrar un creixement notable en la seva representació. Els resultats estables de STEI, USAE, i SATSE indiquen una continuïtat en la seva influència dins del sector. CGT no va aconseguir representació en cap dels dos períodes.

Aquesta evolució reflecteix les dinàmiques internes del sector, les preferències dels treballadors, i l’eficàcia de les campanyes de cada sindicat. Per a UGT, aquest lleuger augment en delegats i delegades pot ser un punt de partida per reforçar la comunicació amb els afiliats, destacant el valor afegit del sindicat en la defensa dels drets laborals i la millora de les condicions de treball.

Conclusió i Visió de Futur

L’increment d’un delegat o delegada en aquest període és un senyal d’encoratjament que reafirma la confiança que els treballadors del sector de la salut dipositen en UGT Serveis Públics. Aquesta confiança és el fonament sobre el qual construïm la nostra estratègia i les nostres accions. És una prova de que la nostra veu és forta i ressona entre els treballadors i treballadores que busquen un representant fiable i compromès amb la millora de les seves condicions laborals.

El nostre Compromís per al Futur

Amb aquesta perspectiva, des d’UGT Serveis Públics ens comprometem a treballar incansablement per defensar els interessos dels nostres afiliats. Aquest compromís es tradueix en diverses línies d’acció estratègica:

1. Ampliar la nostra base d’afiliació: Ens centrarem en atraure més treballadors al sindicat, especialment aquells de sectors menys representats i els joves professionals, per assegurar que la nostra base sigui tan diversa i robusta com el sector que representem.
  2. Formació i suport als nostres delegats i delegades: És fonamental que els nostres representants tinguin les eines, el coneixement i el suport necessaris per defensar eficaçment els drets dels nostres afiliats. Invertirem en la seva formació contínua i els proporcionarem tot el suport necessari per afrontar els reptes que sorgeixin.
  3. Promoure polítiques de salut laboral i equilibri entre la vida laboral i personal: La salut i el benestar dels nostres afiliats són prioritats absolutes. Treballarem per promoure polítiques que garanteixin un entorn de treball segur, així com l’equilibri entre les responsabilitats laborals i la vida personal.
  4. Defensar la igualtat de gènere: Ens comprometem a lluitar contra qualsevol forma de discriminació i a promoure la igualtat de gènere dins del sector. Aquesta és una qüestió de justícia i drets fonamentals que guiarà les nostres accions i propostes.
  5. Comunicació efectiva i transparent: Desenvoluparem estratègies de comunicació que ens permetin mantenir els nostres afiliats informats i implicats. La transparència i el diàleg constant seran els pilars de la nostra relació amb els treballadors i treballadores que representem.

En resum, els resultats de les eleccions sindicals són un punt de partida, no un final. Representen una oportunitat per reforçar el nostre compromís i continuar treballant per un futur millor per a tots els treballadors i treballadores del sector de la salut a les Illes Balears. Des d’UGT Serveis Públics, estem més decidits que mai a utilitzar totes les eines i recursos al nostre abast per defensar, promoure i millorar les condicions de treball dels nostres afiliats. Aquest és el nostre compromís, la nostra missió i el nostre camí a seguir.