La conscienciació és bàsica per a identificar els noms de les violències de gènere

Amb motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, UGT i CCOO reiteren el seu compromís amb l’erradicació de qualsevol forma de violència de gènere i fan una crida per a combatre-les fins a la seva total eliminació, tant en els centres de treball com en la societat en el seu conjunt.

Animen a participar juntament amb el moviment feminista en els actes reivindicatius del 25N. A Palma hi haurà una concentració sindical a les 12.00 hores en la plaça de l’Olivar i la manifestació sortirà a les 19.00 hores de la Plaça d’Espanya.

UGT i CCOO criden a combatre la violència contra les dones atallant-la des de les seves causes i augmentant tots els recursos de prevenció per a erradicar-la. Exigeixen també a rebutjar i condemnar els discursos negacionistes que posen en perill els avanços, qüestionen les polítiques públiques contra les violències masclistes i l’educació en igualtat, revictimitzant a les dones supervivents.

Totes dues organitzacions adverteixen de les escandaloses xifres de la violència relacionades amb les dones assassinades per la seva parella o exparella, els feminicidis sexuals, familiars, socials o per substitució i recorden que les dones assassinades no són sinó la punta de l’iceberg de les violències masclistes que, segons alguns indicadors, estan creixent. De fet, segons la macroenquesta sobre violències cap a les dones de 2019, elaborada pel Centre de Recerques Sociològiques, 1 de cada 2 dones residents a Espanya de 16 o més anys han sofert violència al llarg de les seves vides (gairebé 12 milions). I 1 de cada 5 l’han sofert en els últims dotze mesos (més de 4 milions de dones). Per això, tots dos sindicats:

• Exigeixen tolerància zero enfront de les violències contra les dones.

• Insten el Govern central i als governs autonòmics i locals a dedicar recursos i garantir serveis de prevenció i atenció integral a les víctimes de totes les violències masclistes.

• Insten les forces democràtiques a una avaluació acurada i detallada de les 290 mesures del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i a l’elaboració de propostes més ambicioses i eficaces per a l’Estratègia estatal que ha de posar-se en marxa a partir de 2023.

• Subratllen la importància de l’àmbit laboral per a garantir l’autonomia de les dones supervivents a les violències masclistes. En conseqüència, reclamen el reforç i la revisió de les polítiques actives d’ocupació per a aquestes dones.

• Recorden que també existeixen violències masclistes en l’àmbit laboral, com l’assetjament sexual i per raó de sexe, ocultes i invisibilitzades perquè no es compten. Es comprometen a actuar, formant i sensibilitzant tant a l’actiu sindical com a les plantilles en els centres de treball; negociant i aplicant els protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe previstos en la legislació; i negociant plans d’igualtat i mesures d’acció positiva en la negociació col·lectiva que contribueixin a l’erradicació de les discriminacions, els estereotips i la violència.

criden a les treballadores i treballadors, i al conjunt de la ciutadania, a participar juntament amb el moviment feminista en els actes reivindicatius del 25N.