📢 Mesa Sectorial d’Educació d’ahir, 8 de juny de 2026
A la Mesa Sectorial s’han tractat qüestions importants sobre la borsa d’interins, la tutorització i les adjudicacions de destinacions per al curs 2026-2027.
👉 Principals novetats:
✔️ Millores per als docents interins que es trobin en situació d’incapacitat temporal, facilitant la seva reincorporació a les llistes una vegada obtinguda l’alta mèdica.
✔️ Es manté el sistema de tutorització del personal interí. UGT defensa que continuï sent una eina d’acompanyament i suport al professorat novell, amb criteris objectius i mai amb caràcter sancionador.
✔️ Nou procediment d’adjudicació d’estiu: els aspirants hauran de seleccionar obligatòriament totes les places de les opcions (illes i especialitats) que hagin triat a la seva convocatòria.
✔️ S’avancen al mes de juliol els tràmits d’adjudicació de vacants i substitucions per intentar que tots els centres disposin del professorat necessari a l’inici de curs.
✔️ S’elimina el dret de passar al capdavant de la línia d’elecció després del cessament en una plaça temporal de 3 anys, tal com preveu l’Acord de Postestabilització de 2023.
👉 Des d’UGT Ensenyament hem valorat positivament diverses millores incorporades a la resolució, moltes d’elles resultat de reivindicacions que hem defensat en meses anteriors.
⚠️ També hem demanat més marge temporal en els diferents tràmits d’adjudicació per evitar problemes derivats d’errors o incidències administratives.
➡️ Al torn obert de paraula hem reclamat:
✅ L’inici de la negociació d’un nou acord de millores per al professorat.
✅ Més personal administratiu als centres educatius.
✅ Solucions per a la situació del CEE de Son Ferriol, reclamant una major protecció i reconeixement de les seves característiques específiques.
📄 Pots llegir l’UGT Informa complet en el següent enllaç més avall.
UGT Ensenyament continuarà defensant la simplificació dels tràmits, la transparència i la millora de les condicions laborals del personal docent de les Illes Balears.