Que DEMANAM a la Mesa sectorial 18 de Març de 2021

UGT Ensenyament demana un sistema transitori d’accés on la fase d’oposició docent no tengui un caràcter eliminatori.

El sindicat demana reduir la temporalitat i reformular un nou procés de consolidació i d’estabilització.

UGT considera que la Conselleria hauria d’instar a Madrid perquè les oposicions docents no siguin eliminatoris. A més a la Mesa Sectorial d’avui el Sindicat ha proposat que els casos pràctics de les oposicions no puguin estar relacionats amb la COVID-19, així com tampoc la programació didàctica. També han demanat uns criteris de qualificació homogenis a totes les illes. Per altra banda, la Conselleria ha confirmat que les dates d’exàmens seran el 19 i 20 de juny. El sindicat ha reclamat una planificació anticipada en el cas d’haver-hi una nova onada de COVID-19.

A nivell general, l’organització sindical reclama una solució pel personal interí davant el mandat de la Unió Europea de reduir els índex d’interinitat/temporalitat en les administracions per sota del 8%. Són algunes de les demandes que fa l’organització a la proposta d’un acord de legislatura amb mesures d’estabilitat.

Aquesta situació ha obert un dur debat en el personal interí que veu vulnerats els seus drets al posar en perill els llocs de treball i exigeixen un reconeixement dels molts anys de serveis prestats, de vegades fins a 20, 25, 30 anys…, i en el qual reivindiquen una consolidació dels seus llocs de treball per sistemes que van des de l’adjudicació automàtica de les seves places fins a la convocatòria de processos selectius fins a determinada judicialització de la seva situació. El sindicat exigeix una seguretat jurídica que sustenti qualsevol procediment d’accés i eviti tota possible judicialització dels processos selectius que es posin en marxa. Els polítics han de trobar una sortida digne per aquesta situació i sempre respectant el principi d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat de l’Administració Pública. Des d’UGT s’ha de poder combinar i conjugar l’estabilització del personal interí amb l’oferta pública d’oposicions. Reivindica’m que es mantenguin les mesures d’estabilitat pactades al 2018 entre UGT, Alternativa i CCOO. I ara aquests requisits augmenten, cosa que des del sindicat no entenen ja que no es poden empitjorar les condicions. Entre les mesures d’estabilitat de la Conselleria pensen que és positiu que ofereixi una plaça Sine Die, però que tal vegada seria millor establir una durada de tres o de cinc anys per generar estabilitat docent. UGT reivindica que es vagi amb concordança amb els criteris d’insularitat i de temporalitat de determinades necessitats educatives, on hi ha places de difícil provisió.

Per altra banda, UGT-Ensenyament demana el manteniment de la jubilació voluntària anticipada a partir dels 60 anys per al funcionari docent i que s’estengui als interins. En aquest sentit han fet una sèrie de propostes concretes que van encaminades al rejoveniment de les plantilles. Una figura que podrien crear seria “el mentoring”, expliquen des del sindicat que permetria la transmissió de coneixements entre la joventut i els docents amb més experiència. A més, també fan una sèrie de reivindicacions en referència a la consolidació del cobrament de les tutories per part dels tutors substituts, la reducció de la càrrega lectiva i que es produeixi una vertadera avaluació de la càrrega de la feina. Sense oblidar les demandes per regular el teletreball arran de la crisi COVID-19.