MESA SECTORIAL SERVEIS GENERALS 04/05/2022

MESA SECTORIAL DE SERVEIS GENERALS DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA CAIB

Recollides totes les propostes d’UGT Serveis Públics a l’Acord de carrera professional i oferta d’ocupació pública derivada del procés d’estabilització Llei 20/2021

El passat 4 de maig es va celebrar la Mesa Sectorial de Serveis Generals amb el següent ordre del dia:

1. Proposta acord carrera professional
  2. Proposta OPE d’estabilització Llei 20/2021

ACORD DE CARRERA

Per UGT es dona una passa molt important per resoldre de manera definitiva la situació del personal funcionari interí i laboral temporal. Amb la signatura d’aquest Acord dit col.lectiu s’enquadrarà amb les mateixes condicions que el personal funcionari de carrera i laboral fixe a data 31/12/2015, amb efectes econòmics a l’01/01/2021. També inclou situacions extraordinàries com canvi de cos i escala, haver superat un procés selectiu…

A proposta únicament d’UGT hem aconseguit introduir a l’Acord el compromís de l’Administració de negociar en un termini màxim de tres mesos els criteris que regiran en la convocatòria de carrera ordinària. Continuarem negociant per a la convocatòria de carrera.

OFERTA PÚBLICA D’ESTABILITZACIÓ

Valorem molt positivament l’oferta pública d’estabilització presentada per l’Administració, UGT ha votat a favor d’aquestes places oferides a estabilització.

Aquesta OPE inclou 549 places afectades per la Llei de temporalitat, de les quals 222 s’ofertaran a concurs-oposició i 327 a concurs de mèrits.

Amb aquest procés s’aconseguirà reduir la temporalitat dins de l’Administració.

PROPOSTES PLANTEJADES PER UGT SERVEIS PÚBLICS

1. – Calendari de negociacions 2022 per a la redacció dels criteris necessaris per al desenvolupament de la fase ordinària de carrera professional.

Hem plantejat a l’Administració la necessitat urgent de negociar els criteris necessaris perquè el personal laboral fix i funcionari de carrera puguin pujar de nivell a la pròxima convocatòria de la fase ordinària de carrera. L’Administració a l’Acord de Carrera aprovat avui es compromet que en el termini màxim de tres mesos, des de la signatura d’aquest Acord, s’iniciïn les negociacions.

Hem insistit que aquest col·lectiu duu més d’un any sense la possibilitat d’accedir a un nou nivell.

2.- Promoció interna

UGT ha registrat un escrit sol·licitant a l’Administració:

• Que les places que queden vacants del concurs de trasllats de 2021 siguin oferides en la seva totalitat a promoció interna.
  • Que la Oferta Pública d’Ocupació de 2022 sigui ofertada en la seva totalitat per a promoció interna.
  • Que els processos de promoció interna dels funcionaris de carrera siguin equiparables als processos d’estabilització que marca la Llei 20/2021 amb la consegüent reducció de temaris.
  • Posar en marxa els processos de promoció interna en el primer trimestre de 2023.

Hem aconseguit el compromís per part de l’Administració de començar a negociar aquestes propostes.

3.- Concurs de trasllats i cesse d’interins

En vista a la propera resolució del concurs de trasllats, UGT ha sol·licitat a l’Administració:

• Que el personal interí de la CAIB que cesse del lloc de feina que ocupa, com a conseqüència de la provisió de llocs de treball pels sistemes de concurs i lliure designació:

Tinguin preferència en el nomenament com a funcionari interí en la provisió de llocs de treball de la CAIB

US SEGUIREM INFORMANT DE TOTS ELS AVENÇOS EN LA NEGOCIACIÓ