Pepe Álvarez: “Aquest país necessita pujar salaris”

El secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha reivindicat a Palma que Espanya “necessita que es pugin els salaris” per a fer front a la forta inflació a la qual està sotmesa la ciutadania.

Álvarez ha fet aquesta reivindicació abans de participar en una assemblea conjunta amb CCOO per a explicar com portar els avanços de la Reforma Laboral a cada centre de treball, fer balanç d’altres assoliments aconseguits i marcar més objectius a curt i mitjà termini.

El líder del sindicat ha afirmat que UGT vol “evitar el conflicte amb un acord global per a diversos anys en termes raonables”, la qual cosa implicaria pactar amb les patronals un increment per a aquest any d’entre un 2,5% i un 3,5% amb clàusules de revisió salarial per si l’IPC continua pujant. El pacte salarial hauria de recollir-se després en la negociació dels convenis col·lectius.

Per part seva, el secretari general d’UGT en Balears, Lorenzo Navarro, ha celebrat que la Reforma Laboral estigui corregint els problemes de contractació de l’arxipèlag: “És històric i inèdit que se signin més contractes indefinits que temporals”.