Prioritats per a  una Europa de progrés social per a totes les persones

“PER UN TRACTE JUST PER A LES TREBALLADORES I ELS TREBALLADORS”

UGT fa una crida a votar en aquestes eleccions i fer sentir la veu de les i els treballadors per una Europa més justa. Apel·lem de manera específica a rebutjar amb el vot l’amenaça de l’extrema dreta, que durant la passada legislatura europea només ha votat en contra de qualsevol mesura d’avanç social i advocat pel desmantellament de drets per a la classe treballadora i per a totes les dones. Volem i exigim salaris dignes, serveis públics excel·lents, drets i igualtat, una negociació col·lectiva i un diàleg social reforçats per a salvaguardar la democràcia a Europa i la pau en el món.

En aquestes eleccions has de triar si votar als ja coneguts homes de negre que retallen els nostres drets i les polítiques dels quals suposen menys salut, menys educació i menys drets socials, o si votar la política que vivim a partir de la pandèmia i que va suposar un creixement social i econòmic, gràcies als fons Next Generation, amb més recursos per a la salut, l’educació i les persones treballadores.

25 mesures de progrés social proposades per una Europa de progrés social, segons el document:

1. Un Pacte de Desenvolupament Sostenible i Progrés Social, per treballs de qualitat i sostenibles.
  2. La reducció de la jornada laboral fins a la consecució de les 32 hores setmanals.
  3. Posar en marxa una renda mínima europea.
  4. Un marc europeu sobre informació, consulta i participació de les persones treballadores, que salvaguardi els sistemes de negociació col·lectiva.
  5. La inclusió d’un Protocol de Progrés Social als tractats de la UE, que blindi salaris, protecció social i drets de les persones treballadores davant crisis econòmiques o financeres.
  6. Reforçar i ampliar el SURE, com un veritable assegurança d’atur europeu.
  7. Reforma i adaptació dels sistemes de seguretat social per tal que no obstaculitzin el funcionament dels mecanismes de protecció social.
  8. Aconseguir la igualtat desenvolupant mecanismes d’igualtat salarial i transparència i desenvolupar l’estratègia europea per als drets de les persones LGTBIQ.
  9. Millorar i ampliar la legislació de la UE sobre salut i seguretat a la feina.
  10. Garantir la fi de totes les formes de violència de gènere en el món laboral.
  11. Mecanismes ambiciosos i vinculants de diligència deguda i responsabilitat corporativa.
  12. Un marc normatiu per a la participació col·lectiva en la gestió mediambiental a les empreses.
  13. Remodelar la governança econòmica de la UE, per garantir la justícia social.
  14. Garantir l’accés universal a uns serveis públics de gran qualitat.
  15. Implementar una nova capacitat fiscal per a la inversió i un fons de sobirania de la UE.
  16. Eradicar el creixent nombre de persones treballadores sense llar a Europa abans del 2030, amb una estratègia europea que acabi amb el sensellarisme.
  17. Reforçar i ampliar el Mecanisme per a una Transició Justa i el Fons Social per al Clima.
  18. Desenvolupar sistemes de control de la Intel·ligència Artificial, a través de la negociació col·lectiva.
  19. Un canvi radical en les polítiques de migració i asil, per aconseguir una veritable política d’immigració inclusiva i integradora.
  20. Construir una veritable Unió Europea de la Salut, a través del reforç dels sistemes sanitaris i els drets d’accés als serveis de salut.
  21. Tancar la bretxa digital creant oportunitats de formació permanent i qualificacions.
  22. Garantir que la UE actuï a escala global, d’acord amb el nostre model social, per promoure la pau, la democràcia, els drets humans, l’Estat de dret i la justícia econòmica mundial.
  23. Regular l’accés a l’habitatge com una veritable prioritat de política social.
  24. Garantir un marc civil i jurídic per a la independència de la societat civil i els sindicats.
  25. Desenvolupar la Directiva de treball en Plataformes i crear el marc de protecció social.