Protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe en l’àmbit laboral

Què és l’assetjament per raó de sexe?

És qualsevol comportament realitzat en funció del sexe d’una persona, que tingui el
propòsit o produeixi l’efecte d’atemptar contra la seva dignitat i de crear un entorn intimidatori, degradant o ofensiu.

Què és l’assetjament sexual?

L’assetjament sexual és qualsevol comportament, verbal o físic, de naturalesa sexual que atempti contra la dignitat d’una persona, creant un entorn intimidatori, degradant o ofensiu.

Què és el ciberassetjament sexual?

En l’àmbit laboral comprenc qualsevol comportament realitzat a través de les tecnologies de la informació, sempre que existeixi la connexió o es produeixi en ocasió del treball.

Com han d’actuar les empreses?

Les empreses han de promoure i incloure protocols amb mesures de prevenció i sensibilització contra l’assetjament sexual, així com procediments de denúncia o reclamacions de les víctimes de violències masclistes en el treball.

Com funciona el procés de denúncia?

Els processos de denúncia han de ser àgils i ràpids, que garanteixin la confidencialitat de les recerques i la privacitat de les persones al llarg del procés. Recolliran mesures cautelars que no perjudiquin la víctima ni suposin tracte de favor a la presumpta persona assetjadora.

RLPT

La Representació Legal de les Persones Treballadores ha de tenir dret a la informació de les mesures i la seva evolució en matèria de sensibilització i prevenció, així com coneixement dels casoso que s’hagin produït i les mesures adoptades a aquests.

Protocolos

És imprescindible garantir el coneixement dels protocols d’assetjament per tota la plantilla, difonent-los a través de tots els mitjans possibles.