Pujada salarial del 0,5% retroactiu des de gener

Els empleats i empleades públiques veuran reflectida en la seva nòmina d’octubre una pujada salarial del 0,5% i que tindrà caràcter retroactiu des de gener.

L’Acord marc per a una Administració del Segle XXI signat per UGT i CCOO recull per a 2023 dues pujades salarials: una pujada fixa del 2,5%, més dues pujades variables del 0,5% cadascuna. La primera operarà si l’IPC harmonitzat de 2022 i 2023 supera el 6%, té caràcter retroactiu, consolidable i es farà efectiva a l’octubre de 2023. La segona es cobrarà si el PIB en 2023 aconsegueix el 2,1%.

Mancant la publicació de l’IPC de finals de setembre, tot sembla indicar que l’IPC harmonitzat de l’any 2022 i 2023 serà superior al 6% i que el conjunt d’empleats i empleades públiques veuran en la seva nòmina d’octubre aquest increment previst en l’Acord marc.

Són sens dubte bones notícies per al conjunt dels empleats i empleades públiques del nostre país, que comptaran amb una pujada salarial assegurada gràcies a la responsabilitat que UGT Serveis Públics va demostrar avalant amb la seva signatura aquest Acord. A l’increment pactat fins avui falta encara sumar el 2% fix per a 2024 més un altre 0,5% variable associat a l’IPC harmonitzat dels tres anys anteriors.

Recorda que la nostra responsabilitat ens avala, acord administració segle XXI