Resum de la Mesa Sectorial de 4 de desembre sobre l’anàlisi de l’inici de curs escolar 2020-2021 marcat per la pandèmia de la COVID-19.

UGT Ensenyament va participar el divendres a la sessió extraordinària de la Mesa Sectorial d’Educació presencialment a la seu de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca, on es va tractar com a punt únic de l’ordre del dia:

L’anàlisi de l’inici del curs escolar 2020-2021marcat per la pandèmia de la COVID-19.

Respecte de la dinàmica d’haver de passar de l’escenari A a l’escenari B el fet que els centres no hagin estat vectors de contagi es deu precisament a les mesures sanitàries adoptades i des d’UGT encoratgem a la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca a seguir amb aquesta línia fins que s’albiri en un futur una situació sanitària davant la COVID-19 que sigui més favorable.

Davant l’afirmació del Conseller que manifestava que aquest inici de curs ha estat marcat per més recursos que mai, UGT ha manifestat que és evident que ha hagut una inversió pressupostària motivada per la situació actual de pandèmia i reconeix que efectivament si s’ha produït aquest increment de recursos i com no pot ser d’una altra manera UGT es mostra a favor d’aquest increment en la partida d’educació.

UGT ha informat que es preveu un increment de la partida destinada a educació en els Pressuposts Generals i també ha denunciat que en els darrers 9 anys aquesta partida pressupostària s’ha vist disminuïda any rere any, i ens hem de situar a l’escenari de que venim d’una etapa de retallades, per tant, es valora molt positivament que ara es produeixi aquest increment.

En quant al Programa PROA i el Pla PAE, UGT s’ha mostrat favorable a qualsevol inversió que vagi en benefici de la qualitat de l’educació i en benefici d’aquells centres educatius que es trobin amb més dificultats de recursos, més alumnat amb NESE, NEE, problemes de socialització, etcAixò forma part del projecte d’UGT i evidentment estem a favor.

En relació a la reducció de ràtios en les aules mitjançant un Acord de Consell de Govern, sense passar per Mesa Sectorial, UGT Ensenyament ha manifestat que li hagués agradat que aquest acord s’hagués negociat prèviament.

Per altra banda, i en quant a la bona feina que està fent el Servei de Prevenció de Riscos Laborals de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca, UGT ho confirma i ha destacat que és un fet ben evident la bona feina d’aquest servei. En aquesta línia UGT torna a demanar un protocol únic per al personal docent de risc i especialment vulnerable davant la COVID-19.

En definitiva, des dUGT Ensenyament hem marcat com un punt positiu que el començament de curs no hagi generat incidències quant als contagis de coronavirus, però al mateix temps hem manifestat que des del sindicat apostam per la màxima presencialitat i pensam que s’hauria d’haver arribat als 1.000 professors més per reforçar el curs (se n’han contractat al voltant de 600 fins ara).

D’altra banda, hem demanat que, més enllà de la pandèmia, “es negociï en un acord de la legislatura la davallada de ràtios i de la càrrega lectiva”

UGT_INFORMA_MSE_4_DESEMBRE_INICI_CURS.doc