Sindicalitzar la Igualtat. Amb tu Serveis Públics feministes

8M
A UGT Serveis Públics tenim un compromís clar, i dia a dia, treballem per garantir la igualtat efectiva entre dones i homes a tots els centres de treball.

Com cada any hem de celebrar els èxits, denunciar els desafiaments i exigir els canvis que permetin avançar cap a la igualtat real. Aquest 8 de Març de 2023, hem d’assenyalar que les mesures i normes fruit del diàleg social, com ara la reforma laboral del 2021 possibiliten la protecció de les persones, l’avenç cap a un sistema eficaç de relacions laborals i milloren la qualitat de l’ocupació de les dones. Podem celebrar que el 2022 es va produir un augment de 1.021.800 de contractes indefinits a dones respecte al 2021 i que se’n reduís la contractació temporal en 401.200. És important assenyalar que les dones intenten accedir a una ocupació de qualitat i el 40% de l’activitat en jornades a temps complet realitzada per dones està vinculada a activitats englobades als serveis públics.

Conscients dels avenços, cal continuar treballant a cada centre de treball per afrontar els reptes persistents. Entre ells destaquem que 73,91% del treball a temps parcial està realitzat per les dones, o la bretxa salarial, ja que el salari mitjà anual femení va representar el 81,3% del masculí o el que és el mateix, és a dir, es va produir una bretxa salarial del 18,7% i del 8,1% de mitjana en el cas del nostre sector.

Els serveis públics que estan altament feminitzats vinculats a les cures es caracteritzen per la seva precarietat: parcialitat, temporalitat, mala seqüència dels torns i baixa remuneració descriuen les condicions laborals de moltes dones que treballen als serveis públics. De manera que cal impulsar les mesures adequades que permetin eliminar la divisió sexual del treball, disminuir les conseqüències que comporten les interinitats, reduccions de jornades i excedències. A més d’avançar en mesures de coresponsabilitat i garantir la igualtat salarial.

Els governs i les administracions, com a poders públics, tenen l’obligació de potenciar un repartiment equitatiu de les oportunitats. Necessitem, aquí i ara, més serveis públics per assolir una organització social més justa. Urgeix una millora de les condicions laborals dels sectors vinculats a les cures que són tan estratègiques com essencials i per això és urgent sindicalitzar la igualtat.

A UGT Serveis Públics treballem per transformar el nostre àmbit d’acció i per això aquest 8 de març establim que els nostres eixos de treball són: negociació col·lectiva des de la igualtat, garantir recursos, plans i agents sindicals per a la igualtat, revaloritzar els treballs de cura , la igualtat salarial, dignificar les condicions de treball, prevenció i actuació davant de tota violència masclista i més recursos i mitjans sindicals.

Sindicalitzar la igualtat per defensar les treballadores i treballadors i assolir uns serveis públics feministes.