UGT anima a participar en el Dia Mundial d’Acció Climàtica en els Centres de Treball

Se celebrarà aquest dimecres 22 de setembre, on el sindicat, al costat de CCOO i USO, enviaran una carta a la patronal manifestant la necessitat d’adaptar els centres de treball a les conseqüències del canvi climàtic i abordar una transició ecològica justa en el nostre model productiu.

L’objectiu d’aquesta campanya de la CSI, és el de sensibilitzar a empreses i a persones treballadores de la necessitat d’avaluar l’impacte ambiental de l’activitat, adaptar els centres de treball a les conseqüències del canvi climàtic i reduir les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle. A més, convida al diàleg entre els treballadors i les treballadores i les empreses, amb l’objectiu d’intentar aconseguir compromisos concrets en els centres de treball per a abordar la transició ecològica justa.

D’aquesta manera, les organitzacions sindicals han enviat una carta a la patronal, i han elaborat un model de missiva perquè les persones treballadores l’enviïn també a l’adreça dels seus centres de treball. La finalitat és la d’abordar una transició ecològica justa, activant plans d’acció climàtica i transició energètica que incloguin, entre altres, mesures per a fomentar l’estalvi i l’eficiència energètica, incorporar instal·lacions d’autoconsum amb energies renovables, integrar els principis de l’economia circular, implantar plans de mobilitat sostenible en les empreses i fomentar l’adaptació i formació de les plantilles.

Pla de Recuperació, fonamental per a impulsar una transició justa

UGT, CCOO i USO han elaborat un manifest on assenyalen que l’aprovació del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) per part de la Unió Europea suposa una oportunitat única per a impulsar un canvi del nostre model productiu cap a un més sostenible a mitjà i llarg termini, capaç de conjugar la dinamització de la productivitat, la innovació i el coneixement amb la generació d’ocupacions decents, millores en el benestar social i el respecte mediambiental.

La transició ecològica se situa, en particular, com una de les palanques centrals d’aquest procés, rebent el 40,29% dels fons del PRTR. Per això, és necessari un major compromís de tota la societat per a afrontar, mitigar i adaptar-se a les conseqüències del canvi climàtic, que afectaran l’alimentació, la salut, les infraestructures, la disponibilitat d’aigua o la biodiversitat, entre molts altres recursos fonamentals.

El temps se’ns esgota i el moviment sindical no és aliè a aquesta situació. Estem compromesos amb l’ambició climàtica i la transformació del model econòmic, sempre sota criteris de transició justa que garanteixin ocupacions de qualitat per a totes les persones i evitin que ningú es quedi enrere.

Web Confederación Sindical Internacional (CSI)

2. CEPOW sign up ES

3. CEPOW download guide ES

4. CEPOW meeting ES