UGT demana la creació d’un cos únic de Mestres, professorat tècnic d’FP i de secundària

El sindicat demana que es revisin les condicions del professorat d’FP i cos de mestres

UGT Ensenyament ha reivindicat una negociació urgent que permeti aclarir la situació del professorat tècnic d’FP i del cos de mestre, així com les diferents característiques de funcionaris i interins. El sindicat demana que s’agrupin en un sol cos únic de professors tècnics d’FP, cos de Mestres i Secundaria. El Secretari d’Ensenyament, Tino Davia ha fet aquestes demandes avui a una reunió amb els Directors Generals de Formació Professionals i de Personal docent per tractar el tema, que el sindicat ja ha traslladat a nivell Estatal.

El sindicat demana que es concreti el procediment a seguir per a l’adscripció al grup A1 del professorat amb titulació universitària. Aquesta negociació ha d’incorporar-se en el marc de l’Estatut de la Funció Pública Docent, on s’abordi la regulació de les condicions de formació inicial, d’ingrés i de promoció de la carrera professional de tots els cossos docents, i on es fa necessària la revisió de la resta de Cossos (Mestres i Mestres de Taller d’Arts Plàstiques) per a la seva adscripció al grup A1.

El sindicat sol·licita que per a la tramitació de qualsevol norma que afecti les condicions sociolaborals del professorat es compti amb la participació del seus representants legals en relació al desenvolupament de la Disposició Addicional que afecta el Professorat Tècnic d’FP i magisteri. A més reivindiquen una negociació urgent que permeti aclarir la situació del col·lectiu i les diferents casuístiques de funcionaris i interins.

UGT Ensenyament demana que es concreti el procediment a seguir per a l’adscripció al grup A1 del professorat amb titulació universitària, així com la negociació de la situació de la resta de Professors Tècnics de Formació Professional que no compleixen en l’actualitat amb el requisit de titulació per a la seva integració al grup A1, establint un període transitori que permeti adquirir aquestes titulacions i per tant accedir al subgrup A1 en les mateixes condicions que la resta de PTFP. Recorden que la precarietat d’aquest col·lectiu és elevada perquè la taxa d’interinitat doblega la de la resta de cossos.