UGT denuncia el tancament temporal de l’oficina de Correus de Llucmajor

UGT Serveis Públics ha denunciat aquest divendres que el tancament de l’oficina de Correus de Llucmajor durant uns quatre mesos per obres afectarà a un dels municipis més extensos de Balears, amb més de 15.000 persones i 2.800 empreses.
L’oficina de Correus a Llucmajor deixarà de donar servei el pròxim 19 de febrer i els seus usuaris hauran de desplaçar-se a Algaida, Campos o l’Arenal, on seran traslladats els dos treballadors d’atenció al client del local tancat, com ja va succeir amb els carters d’Algaida i del mateix Llucmajor.
L’organització sindical ha qualificat de “eterna” la renovació de la seu de l’empresa postal en la capital del Migjorn i ha responsabilitzat a l’adreça de Correus de la “falta d’interès i previsió” per a buscar un local alternatiu en el municipi i així “no perjudicar” els seus habitants ni “massificar” les oficines pròximes.
UGT Serveis Públics ha informat que Correus es va posar en contacte “en l’últim moment” amb l’Ajuntament de Llucmajor i que el consistori només li va poder oferir un local durant un mes.
“No es podrà oferir un servei postal digne als usuaris de Llucmajor”, ha advertit el sindicat, que ha recordat la importància del municipi en nombre d’habitants i empreses, com les allotjades en el Polígon de Son Noguera i el centre logístic estatal de Globalia.
Ha afegit que la situació en la qual ha quedat Correus en la capital del Migjorn és “una mostra més de la deriva” de l’empresa estatal de Correus i Telègrafs, que viu en “permanent conflicte sindical” durant els últims anys i arrossega “un forat de mil milions d’euros”.
Així mateix, UGT Serveis Públics ha indicat que Correus ha propiciat una “important pèrdua de patrimoni” amb la venda de “edificis emblemàtics, entre els quals encara no està el de Palma, que sí ha estat ja peritado”.
El sindicat ha reclamat al nou president de Correus, Pedro Saura, que recondueixi el “caos” en el qual està sumit una empresa que porta anys amb una “gestió nefasta” i “constant escassetat de personal en els centres de treball”.